Ha! En dan vinden mensen het gek dat ik heb gepost dat ik de Nederlandse gemeenschap onuitnodigdend vind? De berichten hierboven bevestigen het alleen maar. Ik denk dat men hier moeite heeft met het begrip "gemeenschap". Een gemeenschap ben je met elkaar en niet in je eentje met je grote mond. Dat betekent dat je tolerant voor elkaar moet zijn en ook wel eens wat door de vingers moet zien van elkaar, omwille van de sfeer in de gemeenschap. Een beetje rekening houden met elkaar dus... en zelfs als je dingen inderdaad beter weet, is het ook de kunst om af en toe je mond te houden en je trots in te slikken, om anderen ook eens te laten participeren.
Bovendien vind ik het belangrijk dat ook Nederlanders die niet geassocieerd zijn met een specifieke Nederlandse gemeenschap, toch door de gehele gemeenschap als volwaardig lid worden beschouwd. Niet iedereen heeft immers zin in partijpolitiek in een spel.
Vraag jezelf eens af wat voor een indruk nieuwe Uruspelers zullen zien bij de houding in dit soort topics? Ach, waarschijnlijk kan dat niemand meer wat schelen... als je het zelf maar leuk hebt, toch?
Neem me niet kwalijk dat ik hier erg generaliserend spreek; er zijn gelukkig ook Nederlanders in Uru voor wie dit alles niet geldt en bovendien ken ik ook niet elke Nederlandse Uru-speler natuurlijk. Toch is het veelzeggend dat veel Nederlanders over wie ik geen kwaad woord heb, zich in MOULagain niet opnieuw hebben aangesloten bij een Nederlandse buurt...
Ik vraag me af waarom ik hier überhaupt nog op inga... Waar de wil ontbreekt...