Post new topic Reply to topic

Page 1 of 1

Topic

Erik

Reply with quote

Post Posted: Tue Jan 02, 2007 10:14 am — Post subject: Aan de leden der Nederlandse buurten...

Beste leden van de Nederlandse buurten,

Dit is in feite een soort brief/oproep. Ik wil van tevoren duidelijk maken dat ik niet de bedoeling heb iemand te bekritiseren. Ik schrijf dit stukje zo objectief mogelijk, zodat je een eigen conclusie kunt trekken.

Ik ben nu ongeveer sinds een jaartje myst-fan, en ben denk ik iets langer als een halfjaartje al in de Cavern. Een echte nieuweling ben ik dus niet, maar voor de vele Nederlandse oudgedienden uit Prologue ben ik iets nieuwer. Veel Nederlanders heb ik ook namelijk pas ontmoet in de beta van Uru Live.

Tijdens mijn tijdje op D'mala was er haast nooit iemand aanwezig in de buurten. Dat vond ik zelf altijd jammer, maar je doet er weinig aan. Toen ik uiteindelijk in de beta terechtkwam, maakte ik daar kennis met een bruisende, volle Nederlande buurt. Veel oudgedienden waren weer terug van weggeweest, en de buurt was altijd wel vol, vooral 's avonds, en begon al één van de drukste buurten te worden. Het was erg gezellig, en ik leerde veel nieuwe mensen kennen.
En weet je wat keer op keer werd gezegd? "Net als vroeger in Prologue. De Nederlandse buurt is weer haast één van de grootste, net als vroeger. Wat geweldig om deze sfeer weer te hebben". (zoiets ongeveer)
Dit was denk ik mijn allergezelligste tijd op Uru ooit.

Toen kwam de vault wipe. Mensen besloten een aparte Nederlandse buurt erbij op te zetten. Hier is niets mis mee, begrijp me niet verkeerd: ik bekritiseer dit totaal niet. Mensen zijn vrij om hun eigen weg te gaan, als zij dat willen, toch? [ Persoonlijk vond ik het uiteraard wel erg jammer, want sommige Nederlanders die ik pas had leren kennen en waarmee ik het goed kon vinden, zaten nu ineens in een andere buurt. Ook kan ik nog altijd niet begrijpen waarom het zo gelopen is. Maar dat doet er niet toe. ]
Een logisch gevolg zou dus zijn dat het in deze twee buurten half zo druk zou worden. Als er eerst 12 mensen in de Nederlande buurt waren, dan zouden er nu ongeveer in beide buurten 6 mensen moeten zijn. De ene helft was immers lid van de ene buurt, en de andere helft van de andere.
Echter, hoe logisch dit lijkt, er is niets van waar! Ik heb de afgelopen dagen een beetje in de Nederlande buurt gezworven, in m'n eentje van het vuurwerk genoten... en ik voel me nu genoodzaakt dit te schrijven. Ik ben eerlijk gezegd met stomheid geslagen.

Mijn eigen conclusie:
Vroeger was er één Nederlandse buurt, vol mensen met grote verwachtingen vol goede moed. En vooral trots; iedereen was blij dat er weer een grote Nederlandse buurt was zoals vroeger.
Toen kwamen er ineens twee buurten. In plaats van twee trotse gezellige buurten, zie ik nu twee uitgestorven buurten...
Het zou kunnen zijn dat iedereen massaal op wintersport is ofzo, maar ik vind dit contrast wel erg groot. Eén gigantisch gezellige Nederlande buurt .... nu twee sombere buurten. Dat beeld heb ik nu.

Waar zijn die Nederlanders gebleven met hun verwachtingen? Waar zijn die mensen die zo trots waren op een volle Nederlandse buurt? Dit vraag ik mij de laatste dagen erg af.
En het ergste vind ik nog: ik snap er helemaal niets van! Is er iets waarvan ik niet op de hoogte ben?

Alone or together:
Of we nu verder gaan met twee aparte buurten, of één buurt... dat maakt niet uit... maar maak er dan iets gezelligs van!

Een gewaagde gedachte:
Dit is puur speculatie... ik zeg niet dat dit zo is, dit weet ik totaal niet... het zou alleen maar kunnen... Het zou kunnen zijn dat niemand blij is met deze gescheiden buurten, en dat daarom iedereen neerslachtig is... Het zou kunnen zijn dat niemand de eerste stap durft te maken.
Nogmaals, dit is iets dat zou kunnen, niet iets dat definitief zo is. Maar dit is het enige waarmee ik de neerslachtigheid zou kunnen verklaren.

Tot slot!
Als ik de enige ben die het de laatste tijd te rustig vind in de Nederlandse buurten, zeg het dan gerust. Misschien stel ik mezelf aan, misschien ben ik er net op de verkeerde tijdstippen. Als je het niet met me eens bent, zeg het dan ook. Als iedereen de huidige situatie prettig vindt, dan moet dat uiteraard zo gelaten worden, en zal ik een andere buurt opzoeken. Zo simpel is het, maar voor het zover is, hoop ik dat we er nog met z'n allen iets van kunnen maken.

Met de vriendelijkste groeten,
Erik

Snuffelaar

Reply with quote

Post Posted: Tue Jan 02, 2007 4:07 pm — Post subject: Nedrlandse buurten

Hoi Erik,

Met aandacht jou stuk(je) gelezen en ik moet zeggen dat ik niet weet wat er in de buurt zoal speelt, omdat jaren geleden met URU Live ik een 56k modem had en niet vooruit te branden was in het spel en toen maar ben gestopt. Dus nooit in een buurt geweest als lid of op visite.

Nu hoop ik dat het anders wordt voor mij. En ik mij wel in een buurtschap zou kunnen thuis voelen, ik denk namelijk dat je in dit spel straks je vrienden hard nodig zult hebben om verder te komen hetzij door een hint of daadwerkelijke steun.

Van nature ben ik een eenling die goed luisterd maar moeilijk praat en dus vrij stil is maar daarom wel volop kan genieten van het gewone of het URU leven.

Mijn ervaring is wel dat ik nu al een paar keer gevraagd heb aan personen die ik tegen kwam. Hoe word ik lid van een buurt en nog steeds geen lid ben omdat ik geen hulp of anderzins kreeg. Dus dan toch maar alleen door het spel?

Erik, als jij diegeen bent die ik denk dat je bent (maar vergeef me als ik fout zit) dan zit er zo'n 50 jaar verschil tussen ons en daarom geef ik je gelijk waarom niet 1 buurt waarom moeten er twee of meerdere onstaan uit onvrede.
Als jij die jonge knaap bent mijn complimenten dat je het zo opneemt voor een gezamelijke buurt dat geeft mij toch nog hoop in het URU- en het normale leven. En zal er voor mij toch nog hoop zijn om lid te kunnen worden van een Nederlandse buurt.

Voor ik het vergeet denk je niet dat als het spel eenmaal goed aan de gang is de mensen vanzelf terug komen?

Snuffelaar ( in het spel Willem)

Erik

Reply with quote

Post Posted: Tue Jan 02, 2007 4:25 pm — Post subject:

Ja, je hebt gelijk over mijn leeftijd. Smile

Quote:

Voor ik het vergeet denk je niet dat als het spel eenmaal goed aan de gang is de mensen vanzelf terug komen?

Vast en zeker, maar... Enkele weken geleden waren de Nederlanders volop aanwezig in een buurt... en nu zijn beide buurten uitgestorven (zo lijkt het althans). Vanwaar die plotselinge overgang?

Ik streef inderdaad wel naar één buurt... ik houd er niet van om te moeten kiezen... Sad Echter, mijn oproep ging niet per sé om het streven naar één gezamelijke buurt. Daar is namelijk al een tijdje over gediscussieerd. Ik wilde vooral mijn teleurstelling uiten over het feit dat de beide buurten compleet leeg lijken. Al waren er nu twee drukbezochte Nederlandse buurten, dan kon je nog een paar keer naar elkaar linken, maar nu zijn deze buurten allebei vaak leeg, en dat vind ik erg onlogisch.

Johan

Reply with quote

Post Posted: Tue Jan 02, 2007 5:36 pm — Post subject:

Erik,
ik ben het helemaal met je eens dat als het dan niet mogelijk is door volwassenen (ikzelf ben er ook 1 van ) niet mogelijk is 2 buurten tot weer 1 te brengen, dat we ze dan maar zelf op de 1 of andere manier allebei drukbevolkt zien te krijgen.

En zo te zien gedraag jij ook volwassen (ik weet niet precies hoe oud je bent, maar wel 1 van de jongere mensen).

Het liefst zou ik zien dat alle mensen (utopie) alles uit het verleden vergaten en vergeven en begonnen met 1 buurt. Dat zou een mooie start van 2007 zijn.

Oh ja, ik ben medeschuldig aan het leeghouden van 1 buurt. Ik ben af en toe wel in Myst Online: Uru Live, maar ik vind het nog teveel zoals het al jaren is, vrij statisch dus. Daardoor doe ik liever nog steeds een ander spel dan dat ik echt MO:UL in ga.

Ps. En als iets van deze reactie verkeerd zou overkomen, die bedoeling heb ik er absoluut niet mee.

Erik

Reply with quote

Post Posted: Tue Jan 02, 2007 6:48 pm — Post subject:

Ik ben 15 jaar voor de duidelijkheid. Ik ben blij dat je 't met me eens bent. Smile

Free Bird

Reply with quote

Post Posted: Tue Jan 02, 2007 9:20 pm — Post subject:

Ik zou graag ook de Nederlandse buurt komen bevolken, maar ik wacht nog steeds totdat Gametap me toelaat tot hun website. Maar onwil is het zeker niet.

Verder is 't mij al vele jaren duidelijk dat leeftijd er niet toe doet. Zo hadden we zelfs iemand (ik noem geen namen Wink) die tijdens de Prologue 16 was en nu 15 is... Razz

Maar goed, als "man van rond de twintig" (zoek die thread maar eens op op het DMC forum - als hij nog zichtbaar is tenminste) behoor ik natuurlijk ook tot de jongere garde, zeker in de beginjaren van mijn betrokkenheid bij de Myst gemeenschap, dus wellicht ben ik niet helemaal objectief.

Robje

Reply with quote

Post Posted: Sat Jan 06, 2007 3:56 pm — Post subject:

Ik heb nooit een Myst riven of uru spel gespeeld, vandaag met hulp van Elly (die wel Uru gespeeld heeft) in de nederlandse buurt aangekomen.
En Erik, hoe oud je ook bent, je gaf ons gelijk hulp, en dat is wat je moet willen en kunnen... niet iedereen kan dit.
Erik nog bedankt voor de hulp en waarschijnlijk komen wij wel geregeld een bezoekje brengen in de nederlandse buurt.

Rob

Erik

Reply with quote

Post Posted: Sat Jan 06, 2007 5:40 pm — Post subject:

Graag gedaan hoor! Very Happy Als je hulp nodig hebt, dan roep je maar. Wink

Veel plezier nog verder! Smile

Erik

Reply with quote

Post Posted: Tue Jan 09, 2007 4:46 pm — Post subject:

Tot mijn grote vreugde kan deze topic nu wel worden gesloten... ik heb kunnen vaststellen dat beide buurten de laatste dagen weer aardig bewoond worden! Very Happy

All times are GMT

Jump to:

Post new topic Reply to topic

Page 1 of 1

You can…

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum