It is currently Sat Nov 28, 2020 8:59 am

All times are UTC

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Thu Sep 28, 2006 12:58 am 
Obduction Backer

Hoi allemaal,

Een kort bericht uit Seattle! We zijn hier vrijdag aangekomen bij mijn schoonzusje en hebben van maandag tot vandaag (woensdag) een bezoek aan Vancouver gebracht (maar 3 uur rijden).

Best off all... morgen zijn we welkom bij Cyan en geeft Ryan ons een rondleiding. Hij probeert er voor te zorgen dat Rand er ook is. Erg leuk en spannend dus. Ik hou jullie op de hoogte!!

Grtz,

Marcello

Last edited by Marcello on Mon Oct 09, 2006 9:37 pm, edited 2 times in total.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 28, 2006 8:38 am 
Obduction Backer

Gaaf!!!! Ik zou er graag bij zijn.

Ik ben al in het gelukkige bezit van een door Rand gesigneerd T-shirt en poster. Maar hem in het echt te ontmoeten is natuurlijk wel erg leuk.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Sep 28, 2006 8:46 am 
Obduction Backer

Marcello wrote:
Ik hou jullie op de hoogte!!

dat is je geraden :wink:
heel veel plezier, zal aan je denken morgen!

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 28, 2006 9:29 am 
Obduction Backer

:)
Super Marcello!
We zijn allemaal benieuwd naar je ervaringen daar.
Een heel fijne dag morgen!

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Sep 28, 2006 4:44 pm 
Obduction Backer

Marcello wrote:

Best off all... morgen zijn we welkom bij Cyan en geeft Ryan ons een rondleiding. Hij probeert er voor te zorgen dat Rand er ook is.

Jemig hoe krijg je dat nou voor elkaar?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 28, 2006 5:50 pm 
Obduction Backer

Italiaanse charme :D

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 29, 2006 4:00 pm 
Obduction Backer

Hoi allemaal,

Gisteren een uur lang rondgeleid door GreyDragon. Geweldig hoe enthousiast hij is over alle ontwikkelingen bij Cyan. Ik probeer nog wel een wat langer verslag te maken, met foto. In ieder geval hebben we naast GD ook Rand, Ryan, Josh, Moke, RAWA en nog veel andere ontmoet.

We zitten nu in de lobby van ons hotel hier in Spokane en wachten op Ashtar met wie we zo gaan ontbijten.

Hoe ik het geregeld heb? Veralun heeft me op het spoor van Ashtar gezet, die kind aan huis is bij Cyan. Ik heb zelf met GD contact opgenomen en Ashtar heeft nog een keer gepolst of mijn bericht goed was aangekomen. Alles was eigenlijk zo geregeld.

Grtz from Spokane!

Marcello

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 29, 2006 5:32 pm 
Obduction Backer

Bedankt Marcello voor je snelle bericht!
Het moet een uitzonderlijke ervaring zijn om in het "hol van de leeuw" te zijn.
Dit zullen onvergetelijke ervaringen worden. Dat weet ik zeker!
Doe Ashtar de groeten van hier en we zijn heel benieuwd naar je verslag.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 30, 2006 5:57 am 

Fantastisch! Ja, de mensen van Cyan zijn de aardigste/enthousiastste/vriendelijkse en noem het maar opste die we ooit hebben ontmoet! 8)

We zitten nu maar drie uurtjes van jou vandaan, grappig he?

Groeten aan degenen die je nog ziet!

(ack ack ack ack ik heb het weer eens gedaan, dit is SOPHIA die achter Mur's computer is gaan zitten en natuurlijk weer eens is vergeten uit en in te loggen LOL) :oops:

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 3:41 am 
Obduction Backer

Sophia, waar zit je dan? En leuk dat je ook bij ze bent geweest. Wij zitten nog tot vrijdag in Seattle.

Gisterenochtend leuk met Ashtar ontbeten en natuurlijk alleen maar over Uru toen (vorige periode), nu (beta) en alles daartussen gesproken. En natuurlijk veel gespeculeerd :D Ik ben niet veel nieuws te weten gekomen bij Cyan (wel wat hints, die ik nog wel post) en volgens mij wist Ashtar ook niet zo heel veel meer.

Overigens hebben we elkaar ook wel wat leren kennen hoor en het niet alleen over Uru en Cyan gehad :)

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 12:44 pm 
Obduction Backer

HEEL benieuwd naar die hints!

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 6:00 pm 

Hoi Marcello, we wonen in Canada, vlak boven de grens van Odaho! Dus "vlak bij" Spokane, zeker in Noord-Amerikaanse termen haha. Als je Ashtar nog ziet, doe hem dan de groeten van ons, we hebben hem nu twee keer gezien en hij is ontzettend aardig. Wij hebben het voorrecht gehad om op de pizza party te mogen komen samen met Ashtar, en we hebben hem natuurlijk op het Mysterium weer gesproken. Helaas konden we niet blijven voor het etentje, vanwege de katten......

Mooi is het daar in Spokane he? Vanuit hier rijden we dwars door de Rocky Mountains (we wonen zelf middenin de Rockies) en de trip alleen al is adembenenemd.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 7:15 pm 
Obduction Backer

Sophia wrote:
We met each other in Uru Prologue, starting courting in Untìl Uru and got married before the return of Uru Live was announced!.

Er zitten wat rare letters in jouw handtekening. Ik denk dat dit nog een gevolg is van de update van het forum.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 04, 2006 3:50 am 

Oh dank je wel, dat was de i met het streepje achterover. Is verholpen :)

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Echt verslag en foto!!
PostPosted: Mon Oct 09, 2006 9:33 pm 
Obduction Backer

Zoals beloofd: een verslag van mijn bezoek aan Cyan. En waar anders dan eerst voor de beta Dutchies ;)

Om te beginnen is het handig te weten dat het kantoor van Cyan goed verborgen ligt. Het enige dat je aan de kant van de weg ziet is een nummer. Pas als je goed door de bossen kijkt zie je een stukje van de inmiddels bekende ingang. Waar overigens niet altijd een journey cloth aan de poort hangt zoals op de Mysterium foto's. We reden erd de eerste keer dus ook voorbij. Gelukkig waren we vroeg (ik had na lunchtijd afgesproken met Greydragon) en hebben we eerst nog wat gegeten.

Greydragon/Ryan begroette ons heel enthousiast. Ik had zelf het gevoel een last te zijn in deze drukke tijden voor Cyan, maar niets bleek minder waar. Ryan had een vol uur voor ons gereserveerd en was zelfs een beetje timide in het begin.
We waren nog amper binnen of hij stelde ons al voor aan Rand, omdat deze snel een vergadering in moest (hierover later meer). Tot mijn verbazing zit Rand bijna in de hal!! Direct links om de balie en daar is in een tussenhal zijn bureau. On-Amerikaanser kan het bijna niet. Direct daar tegenover RAWA's kantoor. Door beide werden we hartelijk begroet. RAWA heel verlegen en zoals altijd met zijn cap op. Rand was heel relaxed (grote vent trouwens). Hollanders doen het toch altijd goed bij de Amerikanen ;) De vergadering waar hij daarna indook was niet onbelangrijk en man wat had ik daar graag aangeschoven. Onderwerp: user created ages. Toen hij zich verontschuldigde heb ik hem ook maar gelijk gezegd dat ik hem liever in die vergadering heb ;) ;) ;) Daar weer om de hoek zat Moke. Ik herinnerde hem aan onze korte mailwisseling over mijn eigen age, maar ik ben bang dat dat hem niet veel zei (ondanks dat hij braaf stond te knikken lol).

Kort daarna ontmoeten we in de gang ook Josh en Ryan Miller, die op weg waren naar dezelfde vergadering. Vooral Ryan was erg enthousiast en bleef rustig staan voor een praatje. Hoewel ik wel aardig op weg was met mijn eigen Age zijn die werkzaamheden wat blijven liggen. Desondanks zijn ze erg wild van alle inspanningen die worden geleverd door Clockwork/Alcugs en alle bouwers. Het is me duidelijk geworden, sterker nog het is me verzekerd, dat ze daar heel veel in zien en niets liever willen dan tools en info delen. De beperkte omvang van Cyan op dit moment (30 tot 35 m/v), maakt dat helaas niet mogelijk. Ryan laat regelmatig creaties zien in vergaderingen en Cyan is onder de indruk van wat nu al gemaakt wordt, terwijl we volgens Ryan nog zo veel niet weten. Ze zijn erg benieuwd wat we kunnen als we die info wél hebben. Ik heb dus om de hoek bij de Borders meteen maar een boek over Python gekocht om me in te lezen ;)

GD ratelde al snel een mijn praatje af bij iedereen die we tegenkwamen (dat we helemaal uit NL hier waren omdat we op familiebezoek waren en Mysterium hadden gemist, blah, blah, etc.) en dat werd al snel een running gag.

De werkomgeving bij Cyan is echt geweldig. Naast dat het mooie tegen het bos aanligt een een eigen waterval heeft (kunstmatig en nu stuk sinds Mysterium: wie heeft de pomp gemold?) vooral een hele relaxte sfeer! Veelal gewone kantoorkamers die allemaal heel persoonlijk zijn aangekleed. De programmeurs en (conceptueel)ontwerpers/artists zitten in een mooie open ruimte in een soort houten driehoeken. Geen saaie vierkant cubicles dus. De dames en heren kwamen net terug van lunch, dus ik heb geen :( open schermen gezien. Pech! De meeste zijn overigens toch aan het bugfixen. Ik heb uitgelegd gekregen wie waar mee bezig is, maar vergeef me dat ik dat niet allemaal heb onthouden.

Erg leuk was het ook om Aloys en Tori van het beta support ticket desk te ontmoeten. Ik had het bij Tori (Victoria in het echie) al aangekondigd en het was leuk haar te ontmoeten.
Overigens heb ik handen mogen schudden met de interne "eigenaren" van sommige bugs. Waaronder degene die zich verantwoordelijk mag noemen voor alle Teledahn-bugs. Aangezien ik redelijk makkelijk door Teledahn heenschuif (en hij volgens hem ook) waren we direct vrienden ;)

We hebben vrij lang bij Ryan op zijn kamer gezeten en wat over de oude beta gesproken en hoe alles gegaan is. Hoewel ontkent een paar jaar geleden heb ik toch duidelijk het idee dat het voor Cyan een grotere en onverwachtere klap was dan ik dacht en het minder een gezamenlijk besluit met Ubi is geweest dan toen werd gezegd. Maar goed. Ryan heeft echt 100% hart voor UrU en heeft me verzekerd dat we ons geen zorgen hoeven maken over de launch. Deze gaat er écht komen: zwart op wit met Gametap.

Hij is rete trots op zijn rol als vervanging van good old Bill en spreekt hem nog regelmatig. Hij kan niet wachten tot UrU in december live gaat en er pas écht gewerkt kan worden. Ik heb voorzichtig geïnformeerd naar het verhaal dat ons dan te wachten staat. Hij liet niets los, maar wel dat Rand en RAWA daar hard aan werkt en dat het goed gaat. Bottomline is dat de gebeurtenissen van EoA een plek krijgen in de geschiedenis van UrU tot december. Ook de gebeurtenissen en het plaatsvinden van de eerste beta zal in december geschiedenis zijn. Kortom voor alle oude beta's uit 2003/2004: we hebben UrU-history geschreven :D :D Mogen we best trots op zijn ;) Daarmee is ook de start van het nieuwe verhaal verklaart. Er zijn al wegen naar The Cavern, want die hebben we zelf al bewandeld. Hoe de nieuwe speler aan zijn Relto boek komt heeft hij nog niet verteld. Hij noemde meerdere opties en ik kreeg de indruk dat hier de beslissing nog over genomen moet worden.

Bij vertrek heeft Ryan Rand uit de vergadering gehaald voor wat handtekeningen en guess what: hij kwam ook nog. Sterker nog, hij nam rustig de tijd en heeft na de foto (ja er komt nog een foto) nog uitgebreid met ons staan praten over onze reis (en eerdere reizen) de route naar Spokane, etc. Trots nam ik twee gesigneerde Riven-posters en de audio-cd's van UrU en EoA mee. De laatste twee lief geregeld door Aloys.

GD wilde ons nog het tweede gebouw laten zien (wat nu leeg staat sinds het sluiten van Cyan), maar niemand in de buurt kende de code van het alarm en het schijnt al eerder onbedoeld afgegaan te zijn. Ons werd verzekerd dat het er toch een troep was.

Al met al een heel spannend bezoek. Ik was te overdonderd om hele kritische vragen te stellen en wilde dat eigenlijk ook niet. De mannen en vrouwen daar hebben het veelste druk en mocht me al gelukkig prijzen dat ze tijd voor ons hadden. We komen in de komende jaren nog regelmatig in Seattle voor een bezoek aan de zus van Suzanne en ons is verzekerd dat we in rustigere tijden weer van harte welkom zijn. Dat laat ik me dus geen tweede keer zeggen :D

Als afsluiting heb ik s'avonds Ashtar gebeld. We hadden afgesproken elkaar te ontmoeten en een borrel te drinken te dineren of iets anders. S'avonds lukte niet meer, doordat hij voor zijn werk van ver moest komen. Afgesproken de volgende ochtend te ontbijten. Hij woont om de hoek van ons hotel (hetzelfde hotel waar ook Mysterium is gehouden) en pikte ons s'ochtends op. Erg leuk om hem te ontmoeten en samen wat te speculeren over de mooie toekomst van, maar ook onze zorgen over UrU, etc.

En daarna.... weer op naar Seattle. Een goeie vijf-uurs rit, die zeker de moeite waard was. En dan nu: de foto....
Image

Links voor de kijker Rand, mijn persoontje (in min of meer online outfit) en rechts Greydragon/Ryan.

Last edited by Marcello on Tue Oct 10, 2006 5:44 am, edited 5 times in total.

Profile  
Reply with quote  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC