It is currently Sat Nov 28, 2020 9:01 am

All times are UTC

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Mon Oct 23, 2006 6:52 pm 
Obduction Backer

:)
Quote:
Posted: Mon Oct 23, 2006 8:30 pm Post subject: Vault Wipe and New Installer.

--------------------------------------------------------------------------------

The monsters of the deep have decided that it would be a good time to come and take away the vault.

For the next update, Cyan Worlds, Inc. will be performing a vault wipe. A vault wipe consist of the deletion of all your characters, progress and KI data. For beta participants that have saved old corrupted characters, thank you for doing so but they will not be needed at this time.

When we are ready to update a new installer will be placed on the website. Please download the new installer and run it. It will uninstaller the latest version of Aegia and then will install the new version. It has not been placed on the website at this time.

Thank you for your patience,

De nieuwe update zal gepaard gaan met een Vaultwipe.
Dit betekent dat alle files gewist worden en dat er een nieuwe avatar gemaakt moet worden.
Als de update klaar is zal er een nieuwe installer op de website geplaatst worden. Deze zal de huidige installatie eraf halen en de nieuwe erop zetten, inclusief een nieuwe versie van Aegia Physics.

Meer nieuws volgt zodra bekend.
De topic met het bericht kun je hier lezen:
http://www.urulive.com/forums/viewtopic.php?p=35207#35207

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 25, 2006 11:21 am 
Obduction Backer

Gewoon even benieuwd:

Ik zit nu op werk en vannacht heb ik de update niet afgewacht. Kortom ik heb nog niet kunnen proberen of en hoe de nieuwe update functioneert. Ik lees veel problemen, hoewel misschien niet allemaal terecht (zoals collega's die UrU Live niet gedeïnstalleerd hebben).

Hoe zijn de ervaringen hier? Dan weet ik waar ik me vanmiddag thuis op moet voorbereiden ;)

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 25, 2006 11:47 am 
Obduction Backer

:)
Ik heb vannacht de update geinstalleerd.
Er was even wat verwarring omtrent wat nu te downloaden. Maar de volgende procedure is de juiste:
Uninstall Uru Live via start, programma's en Uru Live. Klik op uninstall.
Download nu via de download link bovenaan pagina de installer.
Uru Live wordt weer geinstalleerd en ook de nieuwe versie van Aegia Physics (versie 2.6)
Belangrijk: Als je je KI images will bewaren, sla ze dan op. Anders ben je ze kwijt.
Omdat er een vaultwipe is geweest, moet je weer helemaal opnieuw beginnen. Ook de resolutie moet je weer instellen.
Er is een nieuw introschermpje van GameTap (met een raar piepend geluid).
Het laden gaat redelijk snel.
Ik ben nog geen rare dingen tegengekomen. Alles loopt lekker soepel tot nu toe.

Hieronder volgen de belangrijkste veranderingen:

Quote:
Vault wipe!

Update for 10-24-06 Build 8

We have included a new version of PhysX that will be required for this update: This will require all users to download the latest installer located on our main website (www.urulive.com). Additionally we are now moving our focus to only serious bug fixes. Please write up only urgent bugs / puzzle breakage bugs or serious game play issues from this point on. Additionally we ask that while you are re-testing for current bugs, If one of your existing bugs is no longer occurring because of a fix, then please close the ticket with a note “ No longer occurring in build 8”

Current Notes:
We’ve included some great fixes in this update. Unfortunately we have also had to do a vault wipe on this version for some of our changes to take affect.

We’ve included the latest version of PhysX into the build and the installer. This may cause some features to behave differently. Like some of our previous versions, some areas to test would be any areas that have step up requirements or kickables (stairs , rocks, doorways, baskets, etc). Additionally please look for new places where your avatar can get stuck or encounter unusual bouncing behavior.

The frog dance animation has been fixed with this version. Please re-visit those areas you encountered this before to check for any side affects. Please remember to close your tickets related to this issue if you verify it no longer occurs.

Software + EAX mode should now be working properly.

Some progress has been made for users that were getting constant disconnects. If you currently have a bug associated with the disconnects, please re-test and provide additional information on your current bug reports. If you no longer have disconnect issues, please close your existing bugs related to this.

Current fixes:
Teledahn: Avatars no longer get stuck at any of the levers

Teledahn Buckets have been greatly improved for single player and multiplayer. Yay!

KI: Age invites no longer have to be sent twice to make it to the other player's Nexus

'Frog Dance' animation is gone

KI: Images or Journal Entries now load to the Imager

Fixes for software + EAX mode

Some fixes for disconnection issue.

Current Known Issues.
Kemo bugs are still misbehaving. We are still airing out that area.

The Fish tank in Teledahn is leaking right now. It looks like female avatars can get shocked while touching the light button (could be related to hand lotions). You will have to restart the game to get past this point.

Gira: Avatars can sometimes get stuck on the baskets. If you do get stuck you can link out.

For users that start the game with the anti-aliasing slider set at zero, adjusting the anti-aliasing setting for the first time will not take affect till the user resets the game. Additional changes after the reset will then occur normally after hitting “apply”.

Some users that select the “other” category in sound mode slider could experience voice chat issues. Switching to software mode can fix this issue for now.

Yeesha may not be present during her final speech in the Rainy Cleft - audio plays and camera is still fixed during the speech.

Neighborhood:
If you link from the Nexus to any public neighborhoods with the same name it will cause a linking loop..

Neighborhood creation / naming bug has improved slightly. The neighborhood is automatically named after the avatar that created it. You still cannot rename the neighborhood. So caution should be used when creating a new neighborhood to avoid the previous known issue.

Thanks for your help and check back here often for future updates!

De vertaling volgt.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Chatproblemen
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 4:25 pm 

Heeft iemand, naast mij, problemen om iemand een persoonlijk bericht via de chat te sturen? Bij mij is dit na de update niet mogelijk, alleen een groep (bijv. buddies) kan ik aanklikken. Ik heb geprobeerd te praten met thomfish maar dit was niet echt mogelijk.

Groetjes

Paul

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 5:03 pm 
Obduction Backer

Eigenlijk bestond die bug al. Elke keer als er een neighbor of buddy in- of uitlogt verlies je de selectie op de naam van degene met wie je een persoonlijk gesprek voerde.
Het is nu alleen veel erger geworden omdat we zo ongeveer met zijn allen in dezelfde hood zitten. Dan gebeurt het nogal vaak dat er buren in- of uitloggen.

Als mijn theorie klopt dan zou het beter moeten gaan wanneer je een eigen hood maakt.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 7:07 pm 

Wie kan me helpen met het volgende probleem:

Na deïnstallatie van Uru live en downloaden van de installer en het downloaden van de update, blijft hij elke keer de foutmelding geven dat Ageia's PhysX niet de juiste versie is, hoewel het wel versie 2.6.0 is. Ik heb al van alles geprobeerd maar hij blijft de foutmelding geven.
Ik snap er niks van !!!

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 7:16 pm 
Obduction Backer

Even een vraag vooraf.
Heb jij voordat je Uru Live ge-deinstalleerd hebt al een keer de installer gedownload?
Er was namelijk eerst een bericht dat de nieuwe versie van Ageia's PhysX alvast gedownload kon worden via de installer.
Later kwam het bericht dat ook Uru Live ge- deinstalleerd moest worden en daarna opnieuw installeren via de installer.
Wanneer toen via de installer Uru Live weer werdt geinstalleerd, werd Ageia's PhysX nieuwe versie weer ge- deinstalleerd.
Dat kan misschien verklaren waarom hij nu aangeeft dat je niet de goede versie hebt.
Mijn advies is om wederom de installer gebruiken en alleen de Ageia's PhysX nieuwe versie te installeren, dus niet de andere 2 opties.
Grote kans dat het nu wel gaat.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 9:06 pm 

Heb ik ook al geprobeerd. Ik krijg het niet voor elkaar. Alles zegt dat ik de goede versie heb, maar toch krijg ik de foutmelding !

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 9:09 pm 

bennie wrote:
Heb ik ook al geprobeerd. Ik krijg het niet voor elkaar. Alles zegt dat ik de goede versie heb, maar toch krijg ik de foutmelding !

Ik had last van hetzelfde. Ik weet niet of het bij jou helpt maar ik heb het volgende gedaan:
Ik heb ageia via windows software gedeïnstalleerd. Daarna heb ik de URUinstaller gedraaid. Dit werkte bij mij en hopelijk voor jou.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 9:09 pm 
Obduction Backer

Dit had ik ook. Maar nadat ik nogmaals de Uru installer had gedraaid om alleen optie twee (Ageia's PhysX installeren) uit te voeren, was alles weer ok. Succes!

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 9:35 pm 
Obduction Backer

Thomvis wrote:
Dit had ik ook. Maar nadat ik nogmaals de Uru installer had gedraaid om alleen optie twee (Ageia's PhysX installeren) uit te voeren, was alles weer ok. Succes!

De foutmelding is tweeledig: of PhysX is niet geïnstalleerd, of de geïnstalleerde versie wordt niet herkend. In het eerste geval helpt jouw oplossing. In het andere geval niet. Ik kan 20 keer installeren en deinstalleren met hetzelfde resultaat.

Extra irritant omdat in het AGEIA onderdeel van het configuratiescherm toch duidelijk versie 2.6.0 aanwezig is. Over het configuratiescherm gesproken, in mijn geval blijkt dat ik daar ook de boxes demo niet kan spelen want die crasht. Ik ben aan het onderzoeken of dat samengaat met die foutmelding over de verkeerde versie. Bij Lareh gaat dat in ieder geval ook samen.

Overigens is dit voor mij niet echt vervelend omdat ik 2 pc's heb waarvan de andere het wel doet.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 9:45 pm 

Ook dit helpt niet. Als ik in configuratiescherm Ageia's PhysX open geeft hij aan dat er geen Ageia's PhysX processor is, hij geeft wel aan dat alle engines geïnstaleerd zijn ... Is het dan een hardware probleem, nee toch ??? Kan een van jullie even kijken hoe dat er bij jullie uitziet ? Bedankt alvast...

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 9:55 pm 
Obduction Backer

Dat er geen PhysX processor is dat klopt. Daarvoor moet je een speciale kaart aanschaffen. Als de 2.6.0 engine erbij staat dan zou het normaal gesproken moeten werken. Maar helaas, op mijn 2e pc dus niet.

Doet de boxes demo het bij jou?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 9:56 pm 

Nee die boxes demo doet het ook niet dat geeft hij een foutmelding.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 10:01 pm 

Hetzelfde dus als bij jouw 2de PC. Nog ideeën ?

Profile  
Reply with quote  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC