It is currently Sat Nov 28, 2020 8:39 am

All times are UTC

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 8:25 pm 
Obduction Backer

Oeiiii.....Ik schop tegen een heilig huisje geloof ik....

Voor alle duidelijkheid: Of mijn toon de juiste muziek speelt zullen we in het midden laten. Wat mijn wetenschap over beta betreft....Ik kom niet uit een ei. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat Cyan al vanaf 2002 bezig is om URU fatsoenlijk online te krijgen. Ik was in de gelegenheid om URU-online te mogen spelen vanaf 5 november 2002 totdat de stekker er werd uitgetrokken en ik geloof dat ik u ( basditz) daar niet ben tegengekomen.
Toen waren er al grote problemen als er 50 mensen in de city waren, men kon niet meer lopen of men werd er afgeknikkert. De meeste mensen die hier gepost hebben weten dat allemaal.

Het feit dat Cyan nu met een kleine cast bezig is om e.e.a te realiseren doet niks van de belofte af die gemaakt is naar het grote publiek. : Belofte maakt schuld.

Geduldig of ongeduldig: De verwachtingen zijn bij alle oud URU-spelers hoog gespannen want anders had men zich niet opgegeven voor de beta.
En neem me niet kwalijk ....maar als je al vanaf 2002 kennis aan het vergaren bent om online te komen en om je heen vliegen de online-spellen als paddestoelen uit de grond, moet je jezelf maar eens flink achter de oren krabben.
Waarom nu pas een supersnelle server zo kort voor de officiele release.
Waarom niet gelijk van voor af aan, vraag ik mijzelf als leek dan af.

Barox heeft vanaf het moment dat het spel gedownload was, elke dag geprobeert om online te komen maar kreeg steeds dezelfde error. Ik kwam niet verder als: Prepair to link.
Dus jou opmerking Sieka dat ik had kunnen spelen is bij deze ontzenuwd.
Ook je veronderstelling dat ik een andere weg ben ingeslagen is volslagen uit de lucht gegrepen. In mijn post staat: "Als ik kijk naar andere online-games...." Dat ik al twee jaar Matrix-online speel staat volomen buiten deze discussie.
Jij hebt er vertrouwen in dat Cyan zijn belofte zal nakomen zoals al die ander 1500 beta spelers. En ik respecteer jou mening....
Respecteer ook de mijne....

Ik geloof dat alleen Veralun mijn post begrepen heeft :
De verwachting is dat vannacht onze tijd de server dan eindelijk weer de lucht in gaat.
De problemen die er waren schijnen opgelost te zijn en als de berichten ons niet bedriegen moeten we op een zeer snelle server terecht komen.
Ik kijk vol verwachting daar naar uit en dan heb ik er ook alle vertrouwen in dat de liefhebbers van Myst Online: Uru Live een mooie tijd tegemoet gaan.

Dat is een informatief antwoord die geen verplichting schept om een post te moeten maken waarin jejezelf moet verdedigen.

Met Groet,
BAROX

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 9:03 pm 
Obduction Backer

BAROX wrote:
Waarom nu pas een supersnelle server zo kort voor de officiele release.
Waarom niet gelijk van voor af aan, vraag ik mijzelf als leek dan af.

Hier moet ik Barox toch wel gelijk geven. Dit is ook iets wat ik niet begrijp. Ik heb ook het vermoeden dat er meer is gebeurd dan alleen een upgrade naar een snelle server.
1) Verhuizing naar een nieuw server park waarschijnlijk bij Turner
2) Waarschijnlijk ook een move naar een nieuwe databank cluster (Oracle). Er voor was het misschien nog wel mysql
3) Misschien tevens een update van server en client software.
Let op dit is alleen een vermoeden.

Dit is misschien wel door Turner gedwongen worden maar verstandig vind ik het niet. Ze hadden het beter eerder kunnen doen en mensen stap voor stap over moeten zetten en niet allemaal tegelijkertijd.

Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in en ik hoop dat we weer snel kunnen spelen euhhh testen ;)

Last edited by Indy on Tue Nov 21, 2006 9:10 pm, edited 1 time in total.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 9:08 pm 

Ik zie te vaak mensen die lopen te mutsen dat deze of gene functionaliteit in een beta niet werkt. Of het nu een crashende vista, een kwakkelende office of een serverloze uru is, draai dan geen beta maar een af produkt.

Hierbij neem ik je informatieve verdediging aan 8)

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 9:37 pm 

Indy wrote:
Dit is misschien wel door Turner gedwongen worden maar verstandig vind ik het niet. Ze hadden het beter eerder kunnen doen en mensen stap voor stap over moeten zetten en niet allemaal tegelijkertijd.

Turner is in deze de broodheer. :wink:
Deze overstap was waarschijlijk niet eerder mogelijk en de problemen zijn waarschijnlijk onderschat.
Ik denk dat de vraag eerder is: Waarom nodig je 3500 extra beta spelers uit zo kort voor de verhuizing?. De bestaande kern had kunnen testen (die hebben geduld geleerd inmiddels) en daarna had de open beta kunnen beginnen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 10:23 pm 

Bij die 3 jaar die het geduurd heeft, kan wat mij betreft ook nog wel een aantal dagen bij dat we nog niet Uru Live kunnen spelen.
Ik heb liever een goed werkend spel, dan een spel wat we niet kunnen spelen vanwege wat dan ook, bijvoorbeeld vervelende bugs of een niet goed draaiende server die bijvoorbeeld elke minuut crasht.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 10:25 pm 
Obduction Backer

BAROX wrote:
Oeiiii.....Ik schop tegen een heilig huisje geloof ik....

haha, inderdaad. Uru fans houden niet zo van negative kritiek. Cautious optimism, weet je wel...

Persoonlijk denk ik wel dat je gelijk hebt. Bij de release zullen we zeker nog niet van alle bugs af zijn. Maar op zich is dat niet erg. Myst Online is slechts 1 van de vele spellen in het GameTap aanbod, waarvan trouwens de helft niet schijnt te werken als we de geruchten mogen geloven.

In een dergelijke omgeving kan Cyan nog wel een tijdje rustig blijven sleutelen aan verbeteringen zodat het spel geleidelijk kan groeien.

Voor ons in Europa pakt dat echter minder gunstig uit. Wij krijgen immers al die andere spellen er niet bij. En dan moet je wel een hele grote fan zijn om voor dezelfde prijs genoegen te nemen met een nog niet helemaal functionerend spel.
Dus wie een beetje kritisch is ingesteld kan zich misschien beter nog niet meteen inschrijven en wachten tot hetzij GameTap hier beschikbaar komt, hetzij de bugs voldoende zijn weggewerkt.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 10:34 pm 

Kon daarnet even inloggen. Maar het feest duurde niet lang.

Morgen weer een dag.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 10:52 pm 

Whisper wrote:
Kon daarnet even inloggen. Maar het feest duurde niet lang.

Morgen weer een dag.

Wow :D Dat klinkt in ieder geval al zeer positief :lol:

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 10:54 pm 

Whisper wrote:
Morgen weer een dag.

Het scheelt je in ieder geval de update :lol:
D'Lanor wrote:
Voor ons in Europa pakt dat echter minder gunstig uit. Wij krijgen immers al die andere spellen er niet bij. En dan moet je wel een hele grote fan zijn om voor dezelfde prijs genoegen te nemen met een nog niet helemaal functionerend spel.

De initiele prijsstelling voor URU-live in 2003 was $14.95. Momenteel is het spel in een betere staat als toen, hoewel er nog het nodige aan moet gebeuren.
Wat betreft de redenatie van BAROX:
De bugs die we in de proloog van 2003 meemaakten zouden wel hersteld zijn als het spel op dezelfde engine was voortgezet.
URU heeft niet gefaald als spel maar is ten ziele gegaan door gebrek aan financiën.
Hopelijk heeft Turner wel het geduld om op termijn return on investment te zien en geeft Cyan de ruimte die het nodig heeft om een goed product af te leveren.

Last edited by Geert on Tue Nov 21, 2006 11:32 pm, edited 2 times in total.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 11:12 pm 
Obduction Backer

Quote:
Hier moet ik Barox toch wel gelijk geven. Dit is ook iets wat ik niet begrijp. Ik heb ook het vermoeden dat er meer is gebeurd dan alleen een upgrade naar een snelle server.
1) Verhuizing naar een nieuw server park waarschijnlijk bij Turner
2) Waarschijnlijk ook een move naar een nieuwe databank cluster (Oracle). Er voor was het misschien nog wel mysql
3) Misschien tevens een update van server en client software.
Let op dit is alleen een vermoeden.

Dit is misschien wel door Turner gedwongen worden maar verstandig vind ik het niet. Ze hadden het beter eerder kunnen doen en mensen stap voor stap over moeten zetten en niet allemaal tegelijkertijd

Dat vermoeden heb ik ook. Het moet domweg passen in de Game-Tap (shell) infrastructuur. Wellicht zit hier ook de nodige druk achter van de financier tenslotte om die migratie redelijk volgens plan uit te voeren.
De aard van de problemen ( kennelijk hoofdzakeliek communicatie met Oracle) wijst daar wel op.
Het zal deels ook wel de understaffing bij Cyan wel zijn, als dit niet eerst in een lab-situatie goed uit kon worden getest.
Geen idee of ze ook load simulators hebben. Gezien de lange duuur van de uitloop kennelijk niet.
Cyan, moet het, ook boven mijn verwachting, toch al enorm druk hebben gehad met het tenminste weer op het Unitil Uru peil krijgen van Uru Live met de nieuwe game engine. Vermoedelijk was dat ook niet helemaal voorzien.
Er is dienaangaande met alle builds in tussen in ieder geval al weer heel veel verbeterd. :lol:
Als fan kunnen we alleen maar hopen dat Game Tap nog wel voldoende geduld met Cyan heeft, in het zicht van de haven...

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 11:27 pm 
Obduction Backer

Ik weet wel dat in het bedrijf waar ik werk de DBA's toch wel minimaal een maand of 3 à 4 rekenen voor de migratie van een Oracle database naar een nieuwe server configuratie.

Terwijl ze de nieuwe omgeving inrichten en testen blijft de oude omgeving gewoon bestaan. Ik weet zeker dat Cyan en GameTap dat ook hebben gedaan.

Dan kan er op het moment van de migratie natuurlijk nog steeds van alles misgaan. Zo moesten er bij ons bijvoorbeeld eens zo'n paar honderd complexe database queries worden herschreven toen we van Oracle 8 op 9 overgingen. Dat was niet voorzien want die queries werkten nog wel, maar ja... ze duurden opeens een paar dagen ipv een paar uur. :roll:

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 22, 2006 1:35 am 
Obduction Backer

Toch nog even geduld allemaal. :wink:

Quote:
Ok, here is the update for 11/21/06:

We are most the way there to solving the server problems experienced over the last several days. However, we need to further tune to get better throughput to the database. Otherwise, things may just stop at the next concurrency threshold.

So, with that in mind, we are not ready to open up the servers yet. But tomorrow is looking good. We really want to get you guys in for the Thanksgiving weekend!

Thanks (rocks are hard!)
Chogon

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 22, 2006 12:28 pm 

Ik geniet nog dagelijks van de saamhorigheid die heerst binnen de club
van spelers van Uru, en vooral het krediet wat de ontwerpers hebben
opgebouwd. Wij hebben als BETA-speler een groot aandeel in het wel-
slagen van een betaperiode. Ik vind het daarom niet meer dan normaal
om hierin de rust te bewaren en maar weer te wachten als alles niet
volgens wens gaat. Ik spreek uit ervaring (mijn eerste beta-periode in 2002)
dat de contacten alleen al de moeite waard zijn om hierin te participeren.

Ik hoop dat "Uru" een langer leven is beschoren dan na de eerste betatesten in 2002 en 2003.

Ik zie nu al uit naar een soort van reünie in een "Nederlandse Buurt" om
al onze ervaringen eens goed te bespreken.

Ik zie jullie in Uru, groetjes.

Paul

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 24, 2006 2:50 pm 
Obduction Backer

Zo is het Paul,
ik kan niet anders zeggen dan dat ik het hier gezelig vind. daarnaast is de betrokkenheid van de Cyan werknemers bij de beta testers ongelooflijk groot, en vice versa.

en als je de cavern niet in kunt, is het hier wel gezellig, en dan doe je alleen maar meer contacten op voor als je eindelijk wél door die servers heen komt. En al helemaal voor als uru live écht gaat beginnen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 10:23 am 
Obduction Backer

Quote:
We're still working out a few database-related performance issues, I apologize for the inconvenience! If its any consolation, being able to adjust the concurrency up and down has allowed us to more quickly identify exactly where the next bottleneck is in our system... so being locked out is a good thing... Smile.

Dus nog steeds een knetterende deny login ... zucht :(

Profile  
Reply with quote  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC