It is currently Sat Nov 28, 2020 7:56 am

All times are UTC

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 24, 2006 2:00 pm 
Obduction Backer

:)
Ik heb het spel helemaal kunnen uitspelen.
Het was een verademing dat ik slechts een keer een Call Stack heb gekregen.
Verder het hele spel zonder crashes, hangers, zwarte schermen en/of grote vertragingen uitgespeeld.
Ook het aantal bugs is aanzienlijk verminderd. Van die ik tegenkwam heb ik een ticket ingestuurd.
De meest vreemde bug kwam ik tegen in de draaiende muur in Gahreesen. Ik wilde de powerruimte in maar werd er net zo vlug weer uitgezet. Het effect was dat ik dwars door de muren kon kijken, wat een heel raar effect opleverde. Gaf een leuke inkijk hoe het spel gebouwd is.
Uiteindelijk is het me gelukt.
Ook kon ik 'in de lucht lopen" op de grote trap in de stad. Een bug die daar wel eens eerder is geweest, maar toen op een andere plaats.
Al met al een hele verbetering, deze update. Ik kan niet anders zeggen.
Er zitten nog wat schoonheidsfoutjes, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit allemaal op tijd is opgelost.

Het enigste minpuntje is inderdaad het inloggen. Maar hier is al genoeg over gezegd. Ik verwacht dat dit volgende week is opgelost. :)

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 24, 2006 10:12 pm 

Heb het Zandi-shirt inmiddels ook weer :lol:
Het lukte vanavond om binnen te komen na veel clicken.
Het spel alleen spelen gaat goed enkel het linken is nog steeds afwachten of het goed gaat. Een link naar de ferry eindigde weer in een BSOD.
De problemen die genoemd zijn door eap geven ook duidelijk een indicatie dat we nog niet werkelijk iets kunnen zeggen over de prestatie van deze verhuizing, gezien de moeilijkheden van afstemming met de database. (Oracle). Momenteel is het naar mijn mening nog steeds ondermaats.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 24, 2006 10:41 pm 

Geert wrote:
Momenteel is het naar mijn mening nog steeds ondermaats.

Ben ik niet helemaal met je eens Geert. Het is en blijft een Beta. En naar wat ik begrepen heb tot nu toe is de hele engine omgebouwd. Dat is nogal een klus.

Wat ik tot nu toe gezien heb is de look and feel van het spel gelijk aan Prologue, maar zijn de prestaties op veel punten al veel beter. Wanneer heb je ooit met velen in de Ferry Terminal aanwezig een fatsoenlijke stap kunnen zetten in de Ferry Terminal tijdens Prologue? Voor de migratie was dat nu zeker mogelijk in URU Live. En ze werken er bij Cyan keihard aan om ook de resterende bugs en bottlenecks er uit te krijgen.

Ook vandaag, de dag na Thanksgiving (vergelijkbaar met onze vrijdag na Hemelvaart) zijn ze al weer vele uren voor ons bezig. Ik heb er alle vertrouwen in, dat het dit keer wel gaat lukken en dat wij met zijn allen binnenkort een feestje kunnen bouwen in een fantastische Nederlandsae buurt.

Misschien dat mijn gevoel van 'het mag niet weer mislukken' me wel zo optimistisch doet reageren, maar ik vind dat we hier, ondanks nog vele oneffenheden, al veel verder zijn als we in Prologue ooit geweest zijn.

And by the way: Fijn ook jou weer te ontmoeten, al is het nu nog steeds alleen maar op het forum. Hoop gauw weer met je naast de fontein te staan.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 24, 2006 11:49 pm 

Hoe KanDat wrote:
And by the way: Fijn ook jou weer te ontmoeten, al is het nu nog steeds alleen maar op het forum. Hoop gauw weer met je naast de fontein te staan.

Wederzijds :D

In het topic Ehhh heb ik al mijn mening gegeven omtrent mijn positieve gevoelen naar Cyan. Het is enkel een indicatie van de huidige stand van zaken, die ook door Cyan zelf wordt bevestigd.
Er doen zich momenteel nog teveel serverproblemen voor om een oordeel te geven en de prestaties zijn nog beneden de maat die Cyan zelf ook stelt.
De proloog liep ook soepeler als nu. Ik heb het in deze over de proloog vóór de "clerical error" begin januari 2004. De stad had toen wel een maximum van 25. :lol:
Nogmaals ik heb alle vertrouwen in Cyan, dat de huidige problemen worden opgelost. Ik geef enkel aan dat we momenteel nog weinig over de prestaties van de server kunnen zeggen, omdat er buiten de "bugs" van het spel, qua serverbesturing het nog niet in orde is.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 12:04 am 

Dan heb ik je eerste post niet goed begrepen.

Maar wat doen we hier dan nog, laten we snel weer gaan bug-hunten (als we tenminste binnen kunnen komen) en laten we proberen die machine aan de praat te krijgen.

:D :lol: :o :lol: :D

PS: maar niet meer vandaag, ik zet er een punt achter, zodat ook anderen hun kans krijgen binnen te komen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 10:22 am 

Ben eindelijk binnengeweest, in de beta, heb die superjump gehad in de Cleft, en als het spel alles onthoud (wat niet zo was voor de serververhuizing) dan zou ik de Cleft niet meer kunnen uitspelen.

Helaas moest ik Uru nu verlaten, (heb heel overwogen om mijn PC met Uru aan te laten staan, maar ja dat is ook niet echt aardig) dus hoop er later weer in te kunnen.

edit : Ben weer terug en waar ik al bang voor was, ik kom er niet meer in :( .
Of ik nou wel of niet vastzit in de Cleft door die jump maakt dan ook niet meer zoveel uit. Maar dat serverprobleem moet nu wel als eerste verholpen worden.

Want zo krijg je uiteraard mensen die denken, laten we maar niet meer uitloggen, want dan komen we er niet meer in, ten nadele van anderen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 2:26 pm 
Obduction Backer

Johan wrote:
Ben eindelijk binnengeweest, in de beta, heb die superjump gehad in de Cleft, en als het spel alles onthoud (wat niet zo was voor de serververhuizing) dan zou ik de Cleft niet meer kunnen uitspelen.

Helaas moest ik Uru nu verlaten, (heb heel overwogen om mijn PC met Uru aan te laten staan, maar ja dat is ook niet echt aardig) dus hoop er later weer in te kunnen.

edit : Ben weer terug en waar ik al bang voor was, ik kom er niet meer in :( .
Of ik nou wel of niet vastzit in de Cleft door die jump maakt dan ook niet meer zoveel uit. Maar dat serverprobleem moet nu wel als eerste verholpen worden.

Want zo krijg je uiteraard mensen die denken, laten we maar niet meer uitloggen, want dan komen we er niet meer in, ten nadele van anderen.

Huh? Die pilaar met het boek blijft toch gewoon open staan in je Relto totdat je de Cleft hebt uitgespeeld?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 7:30 pm 
Obduction Backer

D'Lanor wrote:
Huh? Die pilaar met het boek blijft toch gewoon open staan in je Relto totdat je de Cleft hebt uitgespeeld?

Dat klopt. de pilaar staat open. Er is wel een verschil. Wanneer je nu in de Cleft crashed of bv onafgemaakt verlaat, dan blijven de al aangeraakte journey's bewaard. Je hoeft dus niet meer alles opnieuw te doen. Je komt wel weer op de normale plek binnen. (bij het hek)

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 8:02 pm 

Even een toevoeging op mijn eigen post.
Ik weet dat die pilaar blijft staan, maar dat is het probleem ook niet.
Ik was de Cleft aan het spelen, had ik net Yeesha aangezet, en deed vervolgens maar vast de deur dicht, waar zij altijd naar toe loopt. Op het moment dat ik de blauwe knop indrukte ging de deur dicht en linkte ik met een soort sprong weer de Cleft in, naar het beginpunt. Niet naar mijn Relto. Ik loop weer naar de Cleft en beide deuren zitten dicht. Ik hoorde yeesha nog praten, maar hoe kom ik nou bij die journey binnen??
Ik hoop dus dat als ik weer naar de Cleft gaat via die ene pilaar dus, dat 1 van de deuren open is.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 8:06 pm 
Obduction Backer

Ja dat wordt een probleem.
Je hebt Yeesha toch niet boos gemaakt? :wink:
De enigste oplossing lijkt mij je avatar te deleten en hem weer opnieuw aanmaken.
In ieder gaval wel een ticket versturen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 9:32 pm 
Obduction Backer

Dat is echt een vervelende bug zeg!!
Ik zal voortaan maar de deur pas sluiten, als ik de keukendeur heb opengezet.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 10:05 pm 
Obduction Backer

:)
De server is vanavond opnieuw opgestart en het aantal mensen wat erop kan vergroot.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 11:26 pm 
Obduction Backer

Na de reboot is de toegang voor de spelers wel verbeterd, maar nu zijn er veel zgn "zwarte schermen" en problemen met linken.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 25, 2006 11:54 pm 
Obduction Backer

Johan wrote:
Ik hoop dus dat als ik weer naar de Cleft gaat via die ene pilaar dus, dat 1 van de deuren open is.

Daar is aan gedacht. Die deuren hebben een ingebouwde beveiliging zodat ze nooit allebei dicht zitten op het moment dat je in de Cleft arriveert.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 26, 2006 10:54 am 

Ik krijg inmiddels niet meer die kNetter-error en kan nu inloggen maar kom niet verder dan 'Preparing to Link' in het schermpje waar je je naam en m/v moet opgeven. Daarna krijg ik een Network problem foutmelding.

Komt iemand dit bekend voor?

Profile  
Reply with quote  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC