It is currently Sat Aug 15, 2020 1:47 pm

All times are UTC

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 7:56 pm 
Obduction Backer

Tja, toch denk ik dat deze discussie op dit moment nutteloos is... Wat is Cyan nu in weze? Bijna alle werknemers zijn weg en ik denk dat Cyan alle zeilen bij moet zetten om zijn hoofd boven water te halen. Alleen Chogon en Randy werken actief aan MORE geloof ik, en ik denk dat de rest van Cyan het grootste gedeelte van de tijd bezig is met dingen buiten Myst/Uru om, om de boel draaiend te houden.

Toch ondanks dit alles zijn ze bij Cyan bezig om Uru weer draaiend te krijgen voor de gemeenschap. En dan durven wij hier nog meer van Cyan te verlangen? Alsof ze tijd hebben om de hele internationaal community gepast te bedanken ... ze hebben nog maar net genoeg tijd en mankrachten om Uru weer online te krijgen.

Hier en daar hebben jullie best wel gelijk... Maar deze discussie komt dan denk ik wat te laat, want Cyan is nu denk ik niet bij machte iets aan de situatie te veranderen...

Over community managers... Niet om kwaad te spreken van greydragon, maar sinds Chogon de nieuwe community manager is, merk ik dat Cyan sneller overal reageert en de community meer tegemoetkomt. Ik vind het eerlijk gezegd een hele verbetering.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 8:41 pm 
Obduction Backer

Misschien is voor sommige mensen deze discussie nutteloos.
Niet reageren dan zou ik zeggen.
Maar waar het hier oa om gaat is de angst en ook een waarschuwing voor Cyan en al die andere die zich nu gaan bezig houden met MORE dat dit niet meer alleen een nationale gelegenheid is, maar ook een internationale zaak.
Immers een groot deel van de potentiele spelers bevinden zich buiten de Verenigde Staten.
En dat deze nu hun stem laten horen is niet zo vreemd, gezien het debacle met Gametap.
Cyan mag dan wel niet meer veel energie steken in MORE, de fans "all over the world" willen er wel bij betrokken worden.
Dus dingen zullen zo moeten worden geregeld dat iedereen waar ook ter wereld een toegang kan krijgen tot MORE.
Ook is het niet gek dat die mensen vragen om erkenning van hun werk, wat dat ook is.
Zolang we nog zitten met vreemde regels als belastingmaatregelingen en overeenkomsten tussen landen is het niet vreemd dat er onrust bestaat bij verschillende mensen of zij straks wel toegang zullen hebben.
De community vraagt om een vervolg voor Uru. Cyan zegt "ja, maar we hebben jullie hulp nodig". Die hulp kunnen ze krijgen. Maar is het dan zo raar dat mensen vragen of ze af en toe ook eens een schouderklopje kunnen krijgen?
Dingen moeten van 2 kanten komen heb ik altijd geleerd.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 13, 2008 7:50 pm 
Obduction Backer

veralun wrote:
Cyan mag dan wel niet meer veel energie steken in MORE, de fans "all over the world" willen er wel bij betrokken worden.
Dus dingen zullen zo moeten worden geregeld dat iedereen waar ook ter wereld een toegang kan krijgen tot MORE.

Cyan heeft gezegd dat keer alle landen toegang zullen hebben tot Uru, dus ik zie het probleem eigenlijk niet.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 13, 2008 8:51 pm 
Obduction Backer

Erik wrote:

Cyan heeft gezegd dat keer alle landen toegang zullen hebben tot Uru, dus ik zie het probleem eigenlijk niet.

Quote van de chat met Chogon op 3 juli 2008:
Hitana wrote:
which countries will have access to the new Myst Online?

Chogon wrote:
We hope to have the entire globe have access to MORE, meaning all countries!

De "hope" is er en de intentie zal er ook beslist zijn.
We gaan er van uit dat het zo is, alleen er is nog niks 100% zeker.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 14, 2008 12:17 am 

Erik wrote:
veralun wrote:

MORE is het probleem ook helemaal niet, het gaat om de omgang met de fans, of liever gezegd het gebrek daaraan. Cyan probeert aan de ene kant de gemeenschap de door henzelf gewenste kant op te sturen (zie bijvoorbeeld de liaisons, wat ook nog eens een vreselijke IC/OOC begripsverwarring opleverde) maar geeft aan de andere kant niet thuis als de fans met simpele verzoekjes komen (een enkel gebaar zoals tijdens het EuroMysterium daargelaten).

Wat er moet gebeuren is dat Cyan:
  1. Erkent dat de gemeenschap in hoge mate zelfredzaam is.
  2. Ophoudt met sturen vanuit een top-down benadering.
  3. Contact zoekt met de verschillende taalgemeenschappen.
  4. Ondersteuning geeft bij door fans georganiseerde evenementen, bijvoorbeeld door interessante voorwerpen ter beschikking te stellen.
  5. Als dat mogelijk is een echte community manager aanstelt.

Wanneer dat allemaal een beetje in gang is gezet kunnen deze overbodige taalspecifieke forumgedeeltes ook meteen dicht. In plaats daarvan kunnen spelers die het Engels niet machtig zijn verwezen worden naar fora uit hun eigen taalgebied, waar ze dan meteen voor de hele Myst-reeks terecht kunnen in plaats van alleen voor Uru. Zo profiteren die fora van de naamsbekendheid door hier genoemd te worden en profiteert Cyan van de gratis ondersteuning door hun eigen fans, ondersteuning die ze zelf niet in die taal kunnen leveren.
Win-win, iedereen blij. HOERA! :D

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 15, 2008 10:42 pm 

Erik wrote:
Je kan toch niet verwachten dat Cyan iedereen in zijn of haar moedertaal persoonlijk bedankt?

Ik kom eigenlijk nooit in het Nederlandse gedeelte (voel me ook steeds minder Nederlands) maar misschien, nu MORE in de ijskast is gestopt, is het tijd voor Cyan om te zeggen

"Daank U Voor Die Bluhmen" :P

Sorry kon het even niet laten hoor :lol: Maar zonder gekheid, hopelijk komen er snel betere tijden voor Cyan :cry:

Profile  
Reply with quote  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC