It is currently Sat Aug 15, 2020 2:24 pm

All times are UTC

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 10, 2010 2:22 pm 

Free Bird wrote:
Maar goed, ik denk sowieso dat Nederlandse vertalingen maar door heel weinig mensen nuttig gevonden zouden worden...

dat is niet waar frebbird! ik vindt ze nuttig, zo die zit.

ramones: denk je dat daar veel mensen opaf gaan komen ofzo? alsof het hier zo druk is altijd! volges mij overshat jij je eige een beetje!!!

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 10, 2010 3:21 pm 
Obduction Backer

debbie wrote:
ramones: denk je dat daar veel mensen opaf gaan komen ofzo? alsof het hier zo druk is altijd! volges mij overshat jij je eige een beetje!!!

wie?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 10, 2010 5:10 pm 

debbie wrote:
dat is niet waar frebbird! ik vindt ze nuttig, zo die zit.

Merk op dat ik "heel weinig" zei, in plaats van "geen"... Maar ja, lezen blijft natuurlijk ook een vak, zelfs als het allemaal in het Nederlands is.
Ramoonus wrote:
debbie wrote:

wie?

Never argue with fools, they drag you down to their level and then beat you with experience. ;)

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 10, 2010 5:42 pm 
Obduction Backer

Free Bird wrote:
Never argue with fools, they drag you down to their level and then beat you with experience. ;)

Zoals je als zei: Never argue with fools, dus dat zal ik hier dan ook maar niet doen.

Soms is het beter om niet te reageren. :wink:

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 10, 2010 7:47 pm 
Obduction Backer

En zie hier de reden waarom alle Nederlandse gemeenschappen rondom Uru falen... Iedereen weet het altijd beter en wil het laatste woord hebben en zo mondt ieder topic weer in een woordenwisseling uit. De oude garde houdt elkaar het hand boven het hoofd en nieuwe gemeenschapsleden worden slechts geaccepteerd als ze als makke schapen volgen en niet teveel vragen stellen.

We zouden wel een voorbeeld mogen nemen aan de internationale/Amerikaanse community. Die is ook versplinterd en er heeft zich niet weinig afgespeeld, maar toch is het enthousiasme nog altijd daar en laat men meningsverschillen varen omwille van Uru en nieuwe leden. Wie weet kan Ramoonus een verschil maken en wat ademruimte geven in de Nederlandse gemeenschap? De tijd zal dat leren.

Nu zullen er vast mensen zijn die het daarmee oneens zijn. Voel je vrij om mij in dat geval als een dwaas te beschouwen om je zodoende een reply te besparen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 10, 2010 9:40 pm 

veralun wrote:
Zoals je als zei: Never argue with fools, dus dat zal ik hier dan ook maar niet doen.

De stoot onder de gordel staat genoteerd.

Serieus... Moet ik voortaan twintig ;) smileys plaatsen als ik een grapje maak? :roll:

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 10, 2010 10:08 pm 
Obduction Backer

Free Bird wrote:

Serieus... Moet ik voortaan twintig ;) smileys plaatsen als ik een grapje maak? :roll:

Misschien is het beter om dit soort grappen achterwege te laten hier.

Ik concentreer me liever op de reactie van Erik en probeer aan deze topic nog een constructieve draai te geven.

Helaas is er (nog) geen algemene Nederlandse gemeenschap. Hoewel hier talloze Nederlanders in MOULagain zijn.
Die vraag is ooit eens gesteld: waarom niet? Maar niemand heeft hier een goed antwoord voor.
Ja er zijn een paar groepen, met hun website en forums. En dat is prima, omdat het nu eenmaal de eigenschap van de mens is om bij een groep te horen.
Maar een echte algemene Nederlandse gemeenschap is er nooit geweest. Er zijn mensen die claimen dat zij de gemeenschap zijn, maar dat is in mijn ogen wat kortzichtig gedacht.

Ieder streven om iets in die richting te vormen, moet naar mijn mening worden toegejuigd.
En een ieder die zo'n initiatief neemt zal moeten worden aangemoedigd.
Er zullen altijd wel obstakels zijn, maar met een beetje goede wil zijn deze altijd te overwinnen.
Te idealistisch? Ik denk het niet. Zoals Erik al zei, bij andere gemeenschappen is het wel mogelijk om met zijn allen een doel na te streven.
Dus waarom hier niet?
Natuurlijk er zullen altijd verschillen van mening en gedachten zijn. En er zullen ook altijd aparte groepen blijven bestaan.
Dat is ook niet meer dan normaal.

Maar ik denk dat het eens tijd wordt om er met zijn allen de schouders onder te zetten.
Zodat de nieuwe mensen zich inderdaad thuis kunnen voelen. En dat als ze vragen hebben of met initiatieven komen deze op een constructieve manier behandeld worden.
Maar ook dat de "oude" garde het hier zinvol vind om te reageren.
Laten we er met zijn allen iets van maken!

Last edited by veralun on Sat Mar 13, 2010 10:07 am, edited 1 time in total.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 10, 2010 10:28 pm 

Hans, meen je dit nou echt? Jij kent toch ook de hele voorgeschiedenis, jij weet toch ook waarom de dingen zijn zoals ze zijn? Natuurlijk is er wel een Nederlandse gemeenschap - er zijn er zelfs meerdere. Wat je dan ook precies wilt is voor mij een raadsel. Wil je de DMC en Mystfriends weer bij elkaar brengen, of is het iets anders? Ik kan hier werkelijk geen chocola van maken.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 10, 2010 11:28 pm 
Obduction Backer

Free Bird, probeer mijn verhaal eens in een ruimer perspectief te zien.

Misschien heb je de topic Paranoia Lives gevolgd.
Hierin werd door verschillende stromingen in de community gediscussieerd over een belangrijk onderwerp over de toekomst van MOULagain en later.
Hier werd ook duidelijk dat het heel moeilijk is om constructief te discussieren, zonder dat de emoties de boventoon gaan voeren.
Helaas door die emoties moest de topic gesloten worden.
Maar gezien het belang van het onderwerp is het goed dat er toch geprobeerd word om samen tot een oplossing te komen. Daarom is er de kans geboden om deze discussie weer op te starten, zonder dat de emoties bepalend zijn.

Want dat was de wens van veel mensen, ondanks dat ze het met veel andere dingen onderling niet eens zijn.
Maar dit onderwerp is te belangrijk voor de toekomst om daarin niet tot een oplossing te komen. Een goede verstandhouding onderling tav het maken van ages, de verhaallijn en hoe men de servers met elkaar kan verbinden is hier belangrijk.
En dat is moeilijk omdat we hier te maken hebben met groepen die in het verleden met elkaar in onmin leefden om verschillende reden. En al die groepen willen hun eigen identiteit behouden en dat is te begrijpen.
Het is dan ook geenszins de bedoeling om hier een grote vredespijp rond te laten gaan.
Maar wel is belangrijk is dat men tav van de toekomst van MOULagain en meer zoveel mogelijk op een lijn probeert te komen. Dat is in het belang van de gehele community..

Zo ook hier mijn oproep om tot meer eensgezindheid in de Nederlandse gemeenschap te komen.
Want ook wij krijgen te maken met het maken van ages, de verhaallijn en hoe men de servers met elkaar kan verbinden.
Het is niet de bedoeling om groepen samen te brengen. Maar het zou wel goed zijn als men samen op een lijn gaat zitten tav de toekomst van MOULagain en MORE.

En dat is mogelijk zonder je eigen identiteit te verliezen.
Alleen zul je open moeten staan voor de ander.
Dat lijkt me toch niet zo moeilijk?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 11, 2010 9:20 am 

URU Live is terug

Communities ontstaan in het spel en het lijkt net alsof het andersom is.

Een stuktje geschiedenis:

Tijdens proloog ontstond er in het spel een NL community, die als ondersteuning een forum opende.
Na de sluiting heeft die community zich verbreed door over de hele MYST serie informatie te verstrekken en erover te discussieren. Tevens ontmoette en ontmoet men elkaar tijdens meetingen.

Opening Until URU.
Door opening van meerdere servers ontstaan er ineens twee communities. Zelfde verhaal, een nieuw forum wordt naast het oude geboren.

Opening D'Mala/MOUL.
De discussies worden meer op fora gevoerd en spanningen ontstaan tussen de communities. In het spel zijn er twee Nederlandse buurten. Het wordt lastiger voor nieuwe spelers te kiezen gezien het geen buurten zijn die, behalve hulpvaardigheid en gezelligheid, een functie in het verloop van het spel hebben.

Opening MOULagain
Ditmaal zijn de buurten niet rivaliserend en groeit er weer een community in het spel. Mensen sluiten zich spontaan aan.

Wat wil ik nu eigenlijk zeggen hiermee:
URU wordt na proloog belemmerd door het missen van richting. Buiten het spel willen mensen bepalen hoe het spel eruit moet zien en hoe ze daar invloed op kunnen uitoefenen. De discussies op fora's zijn mateloos en ruzieachtig. Dit heeft niets te maken met communitybuilding, maar neigen eerder ertoe om bestaande communities uit elkaar te drijven. Niet alleen speelt dit in Nederland maar ook in andere landen.

De hele discussie hier gaat niet om het heugelijke feit dat URUlive terug is en mogelijk een nieuwe richting krijgt en ik zie hier mensen posten die over community building praten en niet wezenlijk daarmee bezig zijn in het spel zelf.

Fora's/sites zijn enkel een ondersteunig van niet de prioriteit.
En naar mijn mening wordt hierin al behoorlijk voorzien........... Zeker als het om NL-talig gaat.

PS. Ik ga maar niet meer in op bepaalde argumenten waar ik het mee oneens ben, Ik wil eindelijk weer eens genieten van de wonderlijke wereld van de D'ni

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 11, 2010 9:35 am 
Obduction Backer

Nederlandse gemeenschappen zijn er wel degelijk... er worden tenslotte zelfs meetings gehouden. Dat punt staat m.i. buiten kijf. Hoewel het een mooi streven is om de gehele Nederlandse gemeenschap samen te krijgen, denk ook ik dat het onrealistisch is. Ook de internationale gemeenschap is immers zeer versplinterd. Waar ik vooral op duidde is de houding van de Nederlandse gemeenschappen en de sfeer die er heerst. Het gaat mij er ook niet om dat we met z'n allen Uru loven en prijzen en nooit meer kritisch zijn; de kritiek is vaak begrijpelijk en ook in de internationale gemeenschap is er volop kritiek. Het is goed als er verschillende geluiden klinken. Wat niet goed is, is om met een kakofonie van "Wij zitten hier langer, dus wij weten het beter" andere geluiden te overstemmen. Beroepen op ervaring slaat de mening van nieuwe leden in de wind en het zou betekenen dat de langste zitters altijd gelijk hebben in elk opzicht. Nogmaals, geef ruimte voor verschillende meningen.
De gemeenschappen zijn teveel naar binnen gericht en geven nieuwelingen te weinig vrijheid. Wat ik precies bedoel, heb ik geprobeerd in mijn vorig bericht duidelijk te maken. Misschien ben ik wat abstract, maar ik kan het ook niet veel beter beschrijven; er heerst gewoon een kille, onuitnodigende sfeer.

Mij maakt het verder niet zoveel uit, dus ik wil er ook weer niet al teveel woorden aan vuil maken. Ik red me prima in de internationale gemeenschap en ik probeer een bijdrage te leveren aan de Nederlandse gemeenschap op mijn eigen manier, bijvoorbeeld met de vertalingen van deze website zoals die online staan. Ik betreur het weliswaar voor Nederlanders die wél behoefte hebben aan een Nederlandse gemeenschap om volledig van Uru te genieten.

EDIT: Ik was dit bericht aan het schrijven terwijl Geert ook zijn bericht plaatste. Dus dit bericht moet niet direct in verband worden gebracht met Geerts inbreng.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 11, 2010 3:15 pm 

Free Bird wrote:

wat heben de crenberries der nouweer mee te maken!

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 11, 2010 3:35 pm 
Obduction Backer

debbie wrote:
Free Bird wrote:

cranberries?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 11, 2010 4:58 pm 

Erik wrote:
Nederlandse gemeenschappen zijn er wel degelijk... er worden tenslotte zelfs meetings gehouden. Dat punt staat m.i. buiten kijf.

Kijk eens aan, dan zijn we het daar tenminste over eens. :)
debbie wrote:

Ongeveer net zo veel als The Ramones, gok ik zo... ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 12, 2010 3:10 pm 
Obduction Backer

Free Bird wrote:
debbie wrote:

Ongeveer net zo veel als The Ramones, gok ik zo... ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
zucht ;)

Profile  
Reply with quote  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC