It is currently Fri Dec 04, 2020 5:49 pm

All times are UTC

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Einde Beta
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 12:38 am 
Obduction Backer

Op 18 december zal de huidige beta beeindigen.
Dan zal er een vaultwipe komen.
Op 20 december zal de Preview (lees in deze Proloog) van start gaan en zal het verhaal zich langzaam gaan ontvouwen.
Dit zal doorgaan tot de definitieve launch. Deze datum is nog niet bekend.
Op dit moment is deze Preview (lees proloog) alleen toegankelijk voor mensen met een GameTap account.

Cyan en GameTap doen hun best om ook voor de internationals de zaken op tijd rond te krijgen. Er is beloofd dat er zo gauw als mogelijk nieuws voor de internationals volgt.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 12:52 am 
Obduction Backer

Ik denk dat dit een flinke rel gaat geven.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 1:22 am 

D'Lanor wrote:
Ik denk dat dit een flinke rel gaat geven.

Waarom zal dit een rel geven? Deze info is bekend sinds de mail van Gametap waarin aangekondigd werd dat de preview voor hun leden tot 18 december zou duren en dat de spelstand op dat moment niet behouden kon worden, ergo een vaultwipe.
Wat teleurstellend is dat de belofte niet nagekomen kan worden om Live toegankelijk te maken voor alle MYST liefhebbers buiten de States en Canada. Er is teveel optimisme geweest en met de berichtgeving dat een aantal landen al niet mee konden doen met de verhuizing naar Gametap deed de belangstelling voor het spel geen goed.
Tot op heden weten we zelfs niet of het account van de spelers die met de verhuizing wel konden meedoen blijft bestaan.
De community manager van gametap Randomos is in deze de man, die ons de nodige info moet verschaffen. Helaas is Cyan volledig afhankelijk van de beslissingen van Gametap.
Ik raad iedereen aan om deze zaak aanhangig te maken bij Randomos via PM, zoals ik reeds heb gedaan.
De Nederlandse MYST community is momenteel gebaat bij een gezamenlijke druk op Gametap tezamen met de andere non US/Canadian communities.
IMO als je over een rel wilt spreken is dit de enige manier om er vorm aan te geven.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 1:33 am 
Obduction Backer

Geert wrote:
Ik raad iedereen aan om deze zaak aanhangig te maken bij Randomos via PM, zoals ik reeds heb gedaan.

Randomos heeft vanavond in een meeting toegezegd dat hij zo spoedig mogelijk (dat kan morgen al zijn) een mededeling hierover zal doen.
Hij is van al de reacties op de hoogte.

Tot die tijd is het verstandig om hem (nog) niet te bombarderen met mails.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 7:47 am 
Obduction Backer

Dit was nog niet bekend:
Quote:
zal het verhaal zich langzaam gaan ontvouwen

Ik ben erg teleurgesteld dat we dat gaan missen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Einde Beta
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 9:05 am 
Obduction Backer

Veralun wrote:
Op dit moment is deze Preview (lees proloog) alleen toegankelijk voor mensen met een GameTap account.

Ik snap dit niet helemaal. We hebben toch allemaal een Gametap account (username/password) moeten maken om toegang te krijgen voor de huidige preview. We kunnen wel niet op GT inloggen maar we gebruiken wel de GT username/password. Betekend dat deze dan niet meer geldig zijn?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 9:17 am 
Obduction Backer

Ik weet het nu ook niet meer. Laten we de officiele mededeling maar even afwachten.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Einde Beta
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 9:23 am 
Obduction Backer

Indy wrote:
Ik snap dit niet helemaal. We hebben toch allemaal een Gametap account (username/password) moeten maken om toegang te krijgen voor de huidige preview. We kunnen wel niet op GT inloggen maar we gebruiken wel de GT username/password. Betekend dat deze dan niet meer geldig zijn?

precies! dat is ook mijn vraag, waarom kan deze (niet betalende) account niet gewoon werkzaam blijven? Dat moet toch iiig tot de launch geen probleem geven?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 11:55 am 

Van het nieuwsbericht op Yahoo:
Quote:
Myst Online: Uru Live is currently in the final stages of development and on December 20th a “preview” version of the live story will be available exclusively to GameTap subscribers.Join now to be one of the first players to experience a game with a truly living story and help forge an entirely new Myst story: yours.

Yahoo.
Een ding is zeker, nieuwe internationale spelers zijn uitgesloten omdat ze zich niet kunnen registreren. Of Gametap ook de authentication server laat schonen van de huidige registraties zullen we moeten afwachten.
Dat dit problemen geeft is reeds bekend door de petitie van Randomos inzake het internationaal beschikbaar maken van URU. Helaas hebben die geen imponerende aantallen opgeleverd.
Het is voor GT nu blijkbaar noodzaak om hun bestaande Amerikaanse en Canadese achterban niet teleur te stellen en het spel als preview per 20 december beschikbaar te stellen aan hun klanten, inclusief de start van het verhaal.
Laten we hopen dat ze er alsnog in slagen om met een oplossing te komen voor de internationale achterban, maar ik heb gezien de korte tijd een zwaar hoofd in. :cry:

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 1:06 pm 
Obduction Backer

Ik heb het volste vertrouwen in Cyan... maar over Gametap ben ik niet zo zeker meer...

Ik hoop dat we écht snel bevestiging krijgen... én een goede! Gametap is de internationale community op dit moment echt aan het vergeten lijkt het.

Eén ding hebben we wel weer mee denk ik:
Als de internationale spelers voor lange tijd uitgesloten blijven, krijgen Gametap en Cyan niet alleen ons op hun dak, maar ik denk dat ze het dan aan de stok krijgen met de gehele community... inclusief alle Gametappers...

Over dat Yahoo bericht... als wij ons opgeven voor Uru, zijn we in feite ook lid van Gametap, alleen kunnen we de rest v/d spellen niet spelen. Misschien is er tegen die tijd gewoon een sign-up pagina voor internationale spelers op Gametap.

Maarja, het uitblijven van informatie begint dus echt een probleem te worden.

Ik ben erg benieuwd naar die mededeling die gaat komen...
En ik hoop dat die ons gerust kan stellen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 1:21 pm 

Erik wrote:
Over dat Yahoo bericht... als wij ons opgeven voor Uru, zijn we in feite ook lid van Gametap, alleen kunnen we de rest v/d spellen niet spelen. Misschien is er tegen die tijd gewoon een sign-up pagina voor internationale spelers op Gametap.

Je kunt je enkel opgeven voor URUlive als je lid bent van GT. Het is dus net andersom :wink:
Maar er kan een mogelijkheid gecreeerd worden om je enkel voor URU op te geven zonder lid te worden van GT en daarmee een aantal juridische problemen te omzeilen. (vergelijkbaar met de oude UBI situatie)
We zijn helaas afhankelijk van de inventiviteit van GT en Cyan om ons het spelen van Live mogelijk te maken, zolang er nog geen GT voor ons is weggelegd.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 4:03 pm 

Wat ik niet helemaal snap is waarom we überhaupt niet met gametap mogen meedoen...

Betalen is het probleem niet - we zouden gewoon met een credit card kunnen betalen van buiten de US...

Last edited by trylon on Thu Dec 14, 2006 4:07 pm, edited 1 time in total.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 4:04 pm 
Obduction Backer

Geert wrote:
Erik wrote:
Maar er kan een mogelijkheid gecreeerd worden om je enkel voor URU op te geven zonder lid te worden van GT en daarmee een aantal juridische problemen te omzeilen.

Dat is hetzelfde: je schrijft je in voor Uru op Gametap, en zolang je die andere spellen van GT niet kunt spelen, ben je alleen lid van het 'URU programma' van GT, wat in feite een ander lidmaatschap is.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 4:14 pm 

jenierim wrote:
Geert wrote:
Erik wrote:
Maar er kan een mogelijkheid gecreeerd worden om je enkel voor URU op te geven zonder lid te worden van GT en daarmee een aantal juridische problemen te omzeilen.

Dat is hetzelfde: je schrijft je in voor Uru op Gametap, en zolang je die andere spellen van GT niet kunt spelen, ben je alleen lid van het 'URU programma' van GT, wat in feite een ander lidmaatschap is.

Zolang je aan GT betaalt ben je lid van GT, welke vorm dat lidmaatschap ook heeft.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 4:33 pm 
Obduction Backer

trylon wrote:
Wat ik niet helemaal snap is waarom we überhaupt niet met gametap mogen meedoen...

Betalen is het probleem niet - we zouden gewoon met een credit card kunnen betalen van buiten de US...

Een van de grote obstakels is de BTW.
Omdat een bedrijf uit de VS, die electronische goederen levert aan een land in bv Europa, belasting moet betalen aan het land waarin in deze de speler zich bevind zijn deze zaken heel lastig te regelen.
Ieder land heeft zijn eigen belastingregels. Dus met al die landen zal een overeenkomst afgesloten moeten worden.

Profile  
Reply with quote  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC