It is currently Tue Nov 24, 2020 1:01 pm

All times are UTC

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 16 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 14, 2006 4:48 pm 

Veralun wrote:
trylon wrote:
Wat ik niet helemaal snap is waarom we überhaupt niet met gametap mogen meedoen...

Betalen is het probleem niet - we zouden gewoon met een credit card kunnen betalen van buiten de US...

Een van de grote obstakels is de BTW.
Omdat een bedrijf uit de VS, die electronische goederen levert aan een land in bv Europa, belasting moet betalen aan het land waarin in deze de speler zich bevind zijn deze zaken heel lastig te regelen.
Ieder land heeft zijn eigen belastingregels. Dus met al die landen zal een overeenkomst afgesloten moeten worden.

Hm, klinkt logisch.
Aan de andere kant (gewoon voor de logica, niet om te argumenteren) zit die $9.95/maand ruim onder het bedrag waarvoor ik (meedere keren per maand) een fysiek object uit de VS mag halen zonder er nog extra belasting (BTW of invoerrechten) over te hoeven betalen.
En een aantal jaar terug (ok, wetten veranderen in die tussentijd) had ik zonder probleem een domeinnaam gehost bij een amerikaanse provider, waarvan ik me niet kan voorstellen dat die btw afdroeg aan Nederland.

Ik ben dan altijd nieuwsgierig naar de redenen dat er dit soort problemen zijn.....

EDIT:
Net ff de site van de belstingdienst nagekeken, en daar wordt inderdaad die onhandige regeling verteld die je net noemt. Misschien is dat zo'n europese regel die niet alle amerikanen door hebben..... internationaal recht is best irritant ;)

Profile  
Reply with quote  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 16 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC