It is currently Tue Nov 24, 2020 11:39 am

All times are UTC

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Wed Dec 20, 2006 3:47 pm 

Toen ik vandaag voor het eerst uru weer opstartte en weer "De Nederlandse Buurt" wilde maken, zoals ik met diverse Nederlanders had afgesproken, was deze naam reeds vergeven aan een ander. Alles staat vrij zeker in een nieuw spel, maar ik vind dit zachtjes gezegt niet netjes.

Voor alle Nederlanders die weer lid willen worden van een Nederlandse Buurt, zoals de voorgaande, moeten nu dus bij één van de twee Nederlandse Buurten zijn.

Groetjes

Bikkeltje

Last edited by Bikkeltje on Sat Dec 23, 2006 2:48 pm, edited 1 time in total.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 20, 2006 3:59 pm 

Inderdaad niet handig, maar dit is toch de open beta. Dus misschien krijg je bij de echte start van Uru Live een nieuwe kans.
Of heeft 1 van de andere Nederlanders waar je mee gesproken hebt of misschien Cyan zelf alvast die buurt aangemaakt?

Edit: zie onderstaande post van Geert, ik ben het eigenlijk wel met hem eens, laten we er een gezellige Nederlandse buurt van maken.
Nu weer lid van die buurt zien te worden.

Last edited by Johan on Wed Dec 20, 2006 4:33 pm, edited 1 time in total.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Dec 20, 2006 4:25 pm 

Bikkeltje wrote:
Alles staat vrij zeker in een nieuw spel, maar ik vind dit zachtjes gezegt niet netjes.
Bikkeltje

Een Nederlandse Buurt wordt niet bepaald door degene die hem aanmaakt, maar door de buren die hem bevolken.
De Nederlandse Buurt bestaat al meer dan drie jaar en heeft elkaar ook in real life reeds meerdere malen getroffen. Nu het alleenrecht op het aanmaken van de buurt te nemen na al die tijd is inderdaad zachtjes gezegd niet netjes.
De gezellige Nederlandse buurt staat voor iedereen open en is dat ook steeds geweest. :)
Gezien het feit dat de buurt nog niet aanwezig was heb ik hem aangemaakt en ben gewoon lid van de buurt.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 20, 2006 4:41 pm 

Quote:
Nu het alleenrecht op het aanmaken van de buurt te nemen na al die tijd is inderdaad zachtjes gezegd niet netjes.

Ik had het wel net zo netjes gevonden als ik hier iets van had vernomen, door dit soort akties krijg je gekke gezichten. Maar ik kan het nu wel plaatsen, Geert. Ik had ook eigenlijk moeten weten dat jij hier achter zit.

Zonde van de saamhorigheid, we zien wel hoe het verder loopt.

Bikkels Nederlandse Buurt blijft in ieder geval gewoon bestaan, dan is er nu dus een keuze :D

Groetjes

Paul

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 20, 2006 4:50 pm 
Obduction Backer

Bikkeltje wrote:
Bikkels Nederlandse Buurt blijft in ieder geval gewoon bestaan, dan is er nu dus een keuze :D

Geen probleem!
Echter laten we er hier op dit forum geen halszaak van maken. :wink:

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 20, 2006 5:23 pm 
Obduction Backer

Ik ben dus vandaag lid geworden van de "De Nederlandse Buurt" door naar de Relto van de "De nederlandse buurt" te linken. Ik nam ook aan dat ik naar jouw Relto linkte, Bikkeltje... maar jij bleek het dus niet te zijn.
Toen ging "De Nederlandse buurt" offline om zelf ook lid te kunnen worden, en toen kwam Geert dus online, en ik had niet eens in de gaten dat hij het dus was geweest. Ik dacht "Waar blijft Bikkeltje nou toch". :P

Ach, niemand heeft het alleenrecht om deze hood te maken, maar het was wel wat verwarrend inderdaad.

Ik vind 't wel jammer dat er nu per sé twee Nederlandse buurten zijn... zó erg is het nu toch niet? Een Nederlandse buurt is een Nederlandse buurt... de buurt zelf wordt niet bepaald door de maker... maar die sfeer wordt bepaald door alle leden ervan.

Nu is het meer: "Sides are chosen". :?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Begint alweer lekker
PostPosted: Fri Dec 22, 2006 11:15 am 

Wat een gezeik over wie er een buurt aanmaakt zeg, en waar gaat het over dat dat niet netjes is? Je bent hier geen god bikkeltje, en op deze manier haal je jezelf alleen maar verder naar beneden. De Nederlandse Buurt is de Nederlandse Buurt, who cares about who made it, it's the people inside that I care about :twisted:

En je durft ook nog te beweren dat, om het gezellig te laten zijn je van jou buurt lid moet zijn? hahahaha, je bent een beetje aandachts gek volgens mij :lol:

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 22, 2006 12:50 pm 
Obduction Backer

Dark Link, met zo'n reactie vererger je het alleen maar... :roll:

In ieder geval heb ik even rondgekeken, en ik geloof dat de meeste Nederlanders nu lid zijn van Bikkels Buurt... dus misschien dat ik van hood switch... alhoewel ik het jammer vind dat we niet herenigd kunnen worden.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 22, 2006 2:26 pm 

Ik ben nog van geen 1 van beide Nederlandse buurten lid, maar laten we alstublieft zorgen dat straks als het spel echt van start gaat, dus de open beta is afgelopen, er 1 Nederlandse buurt komt, en niet 2 zoals nu in de open beta.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 22, 2006 2:41 pm 
Obduction Backer

Johan wrote:
Ik ben nog van geen 1 van beide Nederlandse buurten lid, maar laten we alstublieft zorgen dat straks als het spel echt van start gaat, dus de open beta is afgelopen, er 1 Nederlandse buurt komt, en niet 2 zoals nu in de open beta.

Het spel is al van start. Er zal in de huidge setting niks meer veranderen.
Ook niet in de al aangemaakte buurten. Het blijft zoals het nu is.

Het is prima dat er over dit onderwerp op dit forum gepost wordt.
Maar ik wil een ieder vragen om een beetje op je taalgebruik te letten en geen persoonlijke opmerkingen te maken naar een ander.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 3:25 am 

Een vraag aan de starter van dit topic, Bikkeltje.
Waarom is de eerste post dusdanig geëdit dat bepaalde reacties in deze thread onzinnig lijken?
Een reactie in deze thread was meer op zijn plaats geweest. :?
Het blijft een vreemde zaak dat er twee buurten zijn met dezelfde doelstelling. Enkel door het feit dat met de start van de open beta er al een Nederlandse buurt was aangemaakt wordt er een tweede aangemaakt.
Ook na de edit van de post in andere termen blijft de vraag waarom een buurt aangemaakt door Bikkel anders zou zijn als de huidige en alle voorgaande zowel in de vroegere proloog als in UntilURU.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 12:14 pm 
Obduction Backer

Quote:
Je bent hier geen god bikkeltje, en op deze manier haal je jezelf alleen maar verder naar beneden. De Nederlandse Buurt is de Nederlandse Buurt,

Dit moet ik toch even op de juiste plaats zetten!! :shock: :evil:
Ik vind het heel jammer dat dit nu weer gebeurt.
Er waren inderdaad vooraf duidelijk afspraken gemaakt met Paul (Bikkeltje sinds Uru heugenis), in de vorige versie van de Nederlandse buurt in Uru Live beta, dat hij, net zoals destijds, na de Vault Wipe weer de Nederlanse Buurt zou aanmaken.
Ik kwam dus de eerste keer in Bikkeltjes ( Pauls) Nederlandse Buurt terecht. De andere Nederlandse Buurt ( Die Geert dus kennelijk in zijn enthousiasme al had aangemaakt) stond op dat moment Private.

Ik zou toch een ieder dringend willen vragen om een einde te willen maken aan deze tweespalt. Er is de laatste drie jaar helaas al te veel vaak sprake geweest van tweespalt in de Nederlandse Myst gelederen. Sommige mensen zouden dus beter hebben kunnen weten. Nogmaals jammer dat dit nu weer gebeurt.
Ik hoop op een terugkeer van de verschrikkelijk leuke URU tijden van welleer in 1 Nederlandse Buurt.
Wie daarvan de dit keer oprichter is, is feitelijk niet belangrijk. :!: :!: :!:

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 12:42 pm 

Ik hoop dat ik hier dan de laatste reactie plaats.
Ja Geert ik wil hierop reageren, eigenlijk moet ik nu wel.

Ik zal proberen mijn gevoelens van de afgelopen dagen onder woorden te brengen. In eerste instantie was ik blind van woede en teleurstelling en in die emotie heb ik de eerste post gemaakt. Dan komen er dagen van bezinning en berusting tot aan de reactie van Dark Link. Ik begin mij dan te realiseren dat ik te emotioneel ben geweest en ik onbedoeld mensen tegen mekaar opzet en vooral beledig, wat zeker niet mijn bedoeling is. Vandaar Geert dat ik getracht heb uit mijn eerste reactie de angel te halen. Met daarbij het idee dat dit de beste oplossing is.
Gedane zaken nemen geen keer. Maar zoals JanB het verwoordt:
Quote:
Ik zou toch een ieder dringend willen vragen om een einde te willen maken aan deze tweespalt.

Ik doe hierin de eerste zet en wil via deze weg mijn excuses aanbieden aan diegenen die zich aan mij gestoord hebben.

Een ieder nogmaals prettige Kerstdagen.

Groetjes

Paul

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 1:05 pm 
Obduction Backer

Goedzo! Excuses aanbieden is veel moeilijker dan ruzie maken. En nu in eendracht verder...

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 1:10 pm 

JanB wrote:
Er waren inderdaad vooraf duidelijk afspraken gemaakt met Paul (Bikkeltje sinds Uru heugenis), in de vorige versie van de Nederlandse buurt in Uru Live beta, dat hij, net zoals destijds, na de Vault Wipe weer de Nederlanse Buurt zou aanmaken.

Blijkbaar is deze afspraak niet openbaar bekend gemaakt, want ik was hier niet van op de hoogte. Gezien de bestaande bugs in de benaming van de hood (je moet eerst een speler aanmaken met de naam van de hood) is er zo snel mogelijk een Nederlandse Buurt aangemaakt . Slechts een persoon was op de hoogte van de identiteit van die speler en gezien het feit dat Bikkeltje veel later in het spel verscheen (zie KI nummers) zijn er tov van tweespalt nogal een aantal vragen.
JanB wrote:
Wie daarvan de dit keer oprichter is, is feitelijk niet belangrijk. :!: :!: :!:

Deze opmerking snijdt hout. Het opzetten van een tweede hood omdat het werk al is gedaan door een ander roept in dit geval verwarring op vooral voor alle nieuwe URU-spelers.
En misschien ten overvloede: Een buurt is van alle bewoners. :wink:
Het is momenteel aan de spelers om de of een Nederlandse Buurt te laten zijn, zoals zij die graag willen zien. :lol:
I

Profile  
Reply with quote  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC