It is currently Tue Nov 24, 2020 1:04 pm

All times are UTC

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 30, 2006 1:51 pm 

Zijn er nu een of twee buurten op dit moment?
(Ik wacht nog steeds tot ik Gametap op mag dus ik kan het niet zelf controleren)
Anders geformuleerd, zijn jullie inmiddels tot een bevredigende oplossing gekomen?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 30, 2006 3:11 pm 
Obduction Backer

Er zijn nog steeds 2 buurten. Persoonlijk zie ik graag een hereniging... maar daartoe zijn enkelen niet bereid. 't Is niet anders, ben ik bang. :(

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 2:44 pm 

Gezien de discussie die op dit moment gevoerd wordt (ik voel mij persoonlijk aangevallen) zie ik mij genoodzaakt een verklaring af te leggen over de afgelopen rel over de Nederlandse Buurten. Toen ik voor de afgelopen Vault-Wipe "De Nederlandse Buurt" weer had opgericht waren er heel veel nederlanders weer lid geworden van die buurt en we hadden het toen gezellig, alleen Geert was geen lid, hij kwam wel vlak voor de vault-wipe naar de buurt toe en verweet mij dat ik te weinig deed voor de community en dat hij mij had gemist op het "Euromysterium". Ik gaf hierop als antwoord dat ik daarvoor te weinig tijd heb en dat mijn gezin en werk op de eerste plaats komen. Ik heb hem hierbij aangegeven dat ik dit ( De Nederlandse Buurt opzetten) graag wil blijven doen. Hierop gaf hij geen antwoord. Ik sprong dan ook zo'n beetje uit mijn vel toen ik na de vault-wipe hoorde dat hij de buurt had opgezet. Ik heb hierop mijn eigen buurt opgericht die openbaar is voor iedereen. Trek een ieder je eigen conclusie over wat er gebeurd is.
Ik zeg hier nogmaals dat ik in eerste instantie te emotioneel heb gereageerd. Maar ik sta achter mijn buurt en zal deze niet opgeven.

Tot ziens

Bikkeltje

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 4:08 pm 

Bikkeltje wrote:
Gezien de discussie die op dit moment gevoerd wordt (ik voel mij persoonlijk aangevallen) zie ik mij genoodzaakt een verklaring af te leggen over de afgelopen rel over de Nederlandse Buurten.

Gezien het hier blijkbaar een persoonlijke vete dreigt te worden, waarbij niemand gebaat is, toch een kleine geschiedenis van de Nederlandse buurt.
Sinds drie jaar bestaat er binnen de MYST community een Nederlandse Buurt. In eerste instantie opgezet in URU live proloog begin 2004 op de server Atrus, daarna op de servers Katran en Achenar. Na de sluiting van de proloog is door initiatief van een van de speelsters een real-life bijeenkomst geweest van een aantal en zijn er initiatieven ontwikkeld om de Nederlandse Buurt te laten voortbestaan via een forum en real-life ontmoetingen. Tot op heden bestaat de NL buurt dus drie jaar en is inmiddels nog steeds actief. Helaas besloten een aantal mensen zich in oct/nov 2004 af te splitsen en zijn met een gelijke doelstelling ook verder gegaan met een apart forum. (MYSTfriends)
Bij elke gelegenheid dat er toch weer initiatieven om URU weer online te krijgen, werden er ook weer nieuwe online buurten opgericht door verschillende mensen. (GoG chat, KIRC URU, Until URU, D'mala en tenslotte weer na elke vault wipe binnen de nieuwe URUlive)
Er is in deze drie jaar nooit geen strijd geweest om het feit wie de maker was van de NLbuurt. (In alle gevallen waren dit verschillende mensen) Iedereen was welkom en voelde zich mede-eigenaar van de buurt.

Persoonlijke noot:
We zijn nu drie jaar verder en ik heb Bikkel inderdaad gezegd dat ik hem gemist heb die drie jaar, gezien zijn interesse in het MYST gebeuren. Toen hij mij vroeg of ik hem zijn afwezigheid verweet, heb ik geantwoord: integendeel. Ook heb ik per PM communicatie gezocht met Paul en is die er ook geweest na het openen van deze thread. Bovenstaand persoonlijke aanval is dan ook lichtelijk misplaatst.
Iedereen is momenteel "owner" eigenaar van de Nederlandse Buurt en hij is niet ter ere van mijn persoon opgericht (ik had hem dan wel Geert's NL buurt genoemd) , maar enkel om iedereen zo snel mogelijk zijn plek te laten vinden.
Net als in januari 2004 (toen kon het nog worden vermeden) en in november 2004 is er nu weer een actie die de NL MYST liefhebbers doet opsplitsen. Heeel heeeel jammer.
Om toch enige rust in de gemoederen te krijgen zijn dit mijn laatste openbare woorden over deze ontwikkelingen. Een ieder die nog vragen heeft over deze zaken kan ze per pm aan mij stellen en ik zal er naar waarheid op antwoorden.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 1:16 am 

Sorry hoor,
maar dit lijken wel de informatiebesprekingen van het kabinet..........

Ik wens jullie allebei (Geert en Bikkeltje) het allerbeste voor het nieuwe jaar en hoop dat jullie eruit komen, maar mijn stem (lidmaatschap) heb je niet.

Myst online, Uru live, is internationaal, dus heb ik niet echt de behoefte aan een Nederlandse Buurt, zeker niet aan twee, en echt niet aan jullie geruzie onderling.

Groetjes,
Bennie

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 10:36 am 
Obduction Backer

Als je er geen behoefte aan hebt, en het je niet interesseert, waarom dan zo'n negatieve reactie achterlaten? Dit verergert de zaak toch alleen maar?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 10:48 am 

bikkeltje, is jou buurt De Nederlandse Buurt of De nederlandse Buurt?? :o
Zodat ik weet welke hood ik "join" :P

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 11:09 am 
Obduction Backer

Erik wrote:
Als je er geen behoefte aan hebt, en het je niet interesseert, waarom dan zo'n negatieve reactie achterlaten? Dit verergert de zaak toch alleen maar?

Nee, bennie probeert het te relativeren. En hij heeft gelijk! Het lijkt er op alsof mensen vergeten dat dit (maar) een spel is. Een spel dat we voor onze lol spelen. Als we ruzie en politiek willen, hebben we aan de echte wereld meer dan genoeg. Natuurlijk wil iedereen iets betekenen (belangrijk zijn) in het spel. Maar dat kan ook naast elkaar, in plaats van tegen elkaar. Lijkt me gezelliger!

Profile  
Reply with quote  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC