It is currently Tue Nov 24, 2020 12:59 pm

All times are UTC

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 39 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 10:39 am 

Hoi iedereen !

Aangezien niet iedereen hier een credit card heeft, zou het stukke makkelijker zijn als Cyan een Automatisch Debit incasso kon instellen, zodat we gewoon met de betaalpas kunnen spelen wanneer we moeten gaan betalen. Vinden jullie ook niet?? Ik bedoel, hoe kunnen ze nou verwachten van iemand zonder credit card dat die wel even een credit card gaat halen om dit te kunnen spelen, dat is toch achterlijk!
En dan zeggen ze "dat (world of) warcraft minder leuk is" nou daar kan je teminste gewoon maandelijks met je betaalpas lid blijven... dus ik weet niet wat ze nou bedoelen met beter. maar ze zouden denk ik een heel groot stuk van de community verliezen.

- Chad

P.S. ALS JE HIER POST POST DAN OOK WAAROM JE JA OF NEE STEMT

Last edited by Chad Shaw on Wed Feb 07, 2007 8:04 pm, edited 2 times in total.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 4:46 pm 

Bedoel je gewoon een automatisch incasso? Dat zou op zich wel makkelijk zijn, maar ik weet niet of dat eenvoudig te organiseren is (gaat vast in elk land weer anders). Gewoon een credit card aanvragen dus, zo duur zijn die krengen nou ook weer niet (en bovendien niet onhandig voor aankopen op internet in het algemeen).

Persoonlijk vind ik het ernstiger dat wij meer moeten betalen voor minder, laten ze daar eerst maar eens wat aan doen. :roll:

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 5:17 pm 

Free Bird wrote:
Gewoon een credit card aanvragen dus, zo duur zijn die krengen nou ook weer niet (en bovendien niet onhandig voor aankopen op internet in het algemeen).

Ja en de minderjarige dan ? ik snap dat het moeilijk is om aan ons te denken.. maar alsjeblieft doe het toch even, "die krengen" kosten wel geld, en als je geen geld hebt is er weinig om online dingen uberhaupt te kopen.

Ik stel dus voor aan Cyan dat ze aan de minderjarige denken!!!!!!!
De Personen die er niet toe in staat zijn om een credit card te gebruiken maar wel GRAAG erbij willen zijn, de personen die sinds het begin van het spel voor hun spelletje, uren hebben zitten Beta testen, de personen die dus NIET zielig de ouders willen aankijken al vragende: Mag ik je credit card lenen moeder/vader?????
En dan vervolgens nee te horen krijgen, het is maar een voorbeeld, maar het gebeurd vaker dan je denkt..
En wij zijn niet de enige, in amerika zijn ook mensen van 16 + die nog geen credit card kunnen veroorloven of er dan maar ook recht toe hebben om 1 te hebben.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 6:00 pm 
Obduction Backer

Even een grappig bericht tussendoor dan maar: http://www.news.com.au/story/0,23599,21009505-2,00.html

Hoezo moeilijk om een credit card te krijgen? :lol:

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 6:19 pm 
Obduction Backer

Chad Shaw wrote:
Free Bird wrote:
Gewoon een credit card aanvragen dus, zo duur zijn die krengen nou ook weer niet (en bovendien niet onhandig voor aankopen op internet in het algemeen).

Ja en de minderjarige dan ?

100% mee eens.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 7:03 pm 
Obduction Backer

Er is toch nog een optie.... dat je via je community kunt betalen.
Dat zou voor de minderjarigen en degene die geen creditcard hebben een oplossing zijn.
Maar dan moeten de admins van de communities dit aangeven dat het mogelijk is. Ik weet dat dit ook gebeurd is met de kagi keys.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 9:37 pm 

Chad Shaw wrote:
Ja en de minderjarige dan ? ik snap dat het moeilijk is om aan ons te denken.. maar alsjeblieft doe het toch even, "die krengen" kosten wel geld, en als je geen geld hebt is er weinig om online dingen uberhaupt te kopen.

Je hebt duidelijk mijn eerdere punt gemist:
Free Bird wrote:
Persoonlijk vind ik het ernstiger dat wij meer moeten betalen voor minder, laten ze daar eerst maar eens wat aan doen.

Ik zou niet uit mijn hoofd weten wat ik precies betaal voor mijn credit card per jaar, maar het is in elk geval minder dan de 36 dollar prijsverschil tussen ons en de Amerikanen.
Chad Shaw wrote:
Ik stel dus voor aan Cyan dat ze aan de minderjarige denken!!!!!!!

En wat maakt het voor jou zo zeker dat ze dat niet al doen?
Als het allemaal zo makkelijk was dan was het allang gebeurd.
Chad Shaw wrote:
De Personen die er niet toe in staat zijn om een credit card te gebruiken maar wel GRAAG erbij willen zijn, de personen die sinds het begin van het spel voor hun spelletje, uren hebben zitten Beta testen, de personen die dus NIET zielig de ouders willen aankijken al vragende: Mag ik je credit card lenen moeder/vader?????

Dit snap ik niet helemaal. Dat je ouders nee zeggen of geen credit card hebben kan heel goed, maar vragen staat toch vrij?
Chad Shaw wrote:
En dan vervolgens nee te horen krijgen, het is maar een voorbeeld, maar het gebeurd vaker dan je denkt..

Natuurlijk, er ontkent ook niemand dat dat een probleem kan zijn.
Chad Shaw wrote:
En wij zijn niet de enige, in amerika zijn ook mensen van 16 + die nog geen credit card kunnen veroorloven of er dan maar ook recht toe hebben om 1 te hebben.

Het punt is: minderjarigen zijn een relatief kleine groep die bovendien wettelijk een lastig geval vormen (nog niet financieel onafhankelijk, etc.). Enige medewerking van de ouders is dan ook onontbeerlijk. Dat wil niet zeggen dat Cyan geen moeite voor jullie zou moeten doen, maar besef je wel dat je volgens de letter van de (Nederlandse) wet als minderjarige eigenlijk geen rechtsgeldige overeenkomsten mag afsluiten (en het nemen van een abonnement op iets is een overeenkomst). Natuurlijk ligt dat in de praktijk wel anders, maar het is allemaal niet zo makkelijk als het op het eerste gezicht lijkt. Dat je meerderjarig moet zijn om een credit card te krijgen heeft natuurlijk ook een reden. Kortom: het is allemaal zo makkelijk niet. Bekijk het ook eens van de andere kant.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel vervelend dat er nu mensen tussen wal en schip terecht dreigen te komen, en ik hoop dat er linksom of rechtsom een voor iedereen bevredigende oplossing zal komen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 9:50 pm 

Free Bird..

Je hebt gelijk dat Cyan misschien wel al aan ons denkt. Het was meer de stemmen die mij deden verrassen (van de Poll die ik ervan had gemaakt)

- Je hoeft niet in Quotes mijn hele post na te gaan, het komt een beetje lullig over namelijk.... je kan ook gewoon reageren, mijn hele post staat namelijk onder het gedeelte waar je typt.

Ik hoop ook dat er voor iedereen (ook de 16+ ers met betaalpassen zoals Maestro etc. ) gewoon een bevredigende oplossing komt..

-Chad

Last edited by Chad Shaw on Thu Jan 04, 2007 9:56 pm, edited 1 time in total.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 9:56 pm 
Obduction Backer

Free Bird wrote:
Het punt is: minderjarigen zijn een relatief kleine groep

:?:
Ruim 40% van de members hier op het forum is minderjarig.
Toch een niet geringe groep dacht ik zo.

Een optie die door Altydwarber is genoemd zal worden ondersteund door GameTap. Randomos heeft dit bevestigd op eerdere vragen hierover.
Het is dan ook waard om de mogelijkheden hiervan te bekijken.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 9:57 pm 

wow dat wist ik niet Veralun! wel 40 % ? das veel ! heh Free Bird..

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 11:08 pm 

Chad Shaw wrote:
Je hoeft niet in Quotes mijn hele post na te gaan, het komt een beetje lullig over namelijk.... je kan ook gewoon reageren, mijn hele post staat namelijk onder het gedeelte waar je typt.

Dat is mijn standaard manier van reageren wanneer mijn post wat langer wordt. Het stuk waar ik op reageer staat dan boven de reactie. Dat maakt ingewikkelde discussies (zover zijn we hier gelukkig nog niet ;)) een stuk beter te volgen. Eventuele delen van de post waar ik niet op reageer quote ik niet.
Veralun wrote:
Ruim 40% van de members hier op het forum is minderjarig.
Toch een niet geringe groep dacht ik zo.

Dat is meer dan ik dacht (ik ging zelf uit van 25%), maar waar heb je dat getal vandaan?
Overigens had ik het meer over minderjarigen in het algemeen dan specifiek bij Uru Live. Dat neemt niet weg dat ze wellicht eens een keer hun problematiek specifiek bij Cyan aan zouden kunnen stippen. Minderjarigen aller landen, verenigt u! ;)

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 05, 2007 9:08 am 

Free Bird wrote:
Dat is mijn standaard manier van reageren wanneer mijn post wat langer wordt. Het stuk waar ik op reageer staat dan boven de reactie. Dat maakt ingewikkelde discussies (zover zijn we hier gelukkig nog niet ) een stuk beter te volgen.

Het is geen ingewikkelde discussie...... het begon als een normale suggestie.

Free Bird wrote:
Dit snap ik niet helemaal. Dat je ouders nee zeggen of geen credit card hebben kan heel goed, maar vragen staat toch vrij? .

Denk jij nou echt serieus dat ouders van een minderjarige zo snel hun credit card geven zodat hun kind er maandelijkse lidmaatschappen mee mag gaan kopen ? wat voor soort milieu kom jij vandaan dan ... :?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 05, 2007 9:20 am 
Obduction Backer

Chad Shaw wrote:
Free Bird wrote:
Dit snap ik niet helemaal. Dat je ouders nee zeggen of geen credit card hebben kan heel goed, maar vragen staat toch vrij? .

Denk jij nou echt serieus dat ouders van een minderjarige zo snel hun credit card geven zodat hun kind er maandelijkse lidmaatschappen mee mag gaan kopen ? wat voor soort milieu kom jij vandaan dan ... :?

Lijkt me inderdaad niet slim als ouders hun credit card op die manier uit handen geven, maar ze kunnen toch gewoon die betalingstransactie zelf doen voor hun kinderen?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 05, 2007 10:55 am 
Obduction Backer

Tja, mijn ouders hebben geen behoefte aan een credit card. Verder vind mijn moeder het ook nog onveilig. Denk je echt dat ze een credit card aan gaat schaffen, zodat ik een "spelletje" kan spelen? 't Zou mooi zijn, maar dat is geen goed argument om haar een credit card te laten kopen.

Verder is op het vasteland van Europa de creditcard geen algemeen betaalmddel. Ja, je kunt er met wat moeite eentje krijgen ja, maar ik vind dat ze ook alternatieven als Paypal of ClickAndBuy moeten bieden ofzoiets. Je kunt toch niet iedereen verplichten een credit card te kopen? Als ik 't kon, zou ik 't heus wel doen. Maar als het alleen credit card wordt... voor mij geen Uru Live. :cry:

Mooi dat de community wel wilt helpen met de betalingen, maar ik zie liever een goede oplossing van Gametap/Cyan.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 05, 2007 12:33 pm 

Chad Shaw wrote:
Het is geen ingewikkelde discussie...... het begon als een normale suggestie.

Mijn antwoord was redelijk lang en ging over meerdere punten, dus vond ik het zo duidelijker. En om het er nog langer over te hebben lijkt me niet heel zinnig. Iedereen heeft zijn eigen stijl.
Chad Shaw wrote:

Wat ik bedoel was dat in niet snap waarom je het niet zo vragen als ze een credit card hebben. Nee heb je, ja kun je krijgen.
En om je vragen te beantwoorden - ik heb volgens mij twee keer de credit card van mijn moeder geleend om dingen te kopen op internet. Dat is geen maandelijks abonnement nee, maar daar kun je toch gewoon goede afspraken over maken? Zo'n gekke suggestie is dat nou ook weer niet. En zoals D'Lanor zegt, als je ouders dat niet willen kunnen ze altijd nog zelf de betaling doen. Wat betreft je tweede vraag - ik weet niet welke benaming meester Pennewip zou hanteren, maar om nou te zeggen dat ik uit een heel rijk milieu kom, dat niet - maar we hebben het zeker niet slecht.

Maar goed, laten we het niet te persoonlijk maken. Ik denk dat we allebei ons punt gemaakt hebben - voor jou is betalen met een credit card een probleem, ik denk dat incasso's voor Cyan een probleem kunnen zijn. Wat het uiteindelijk wordt merken we vanzelf wel, ze zijn in elk geval bezig.

Profile  
Reply with quote  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 39 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC