It is currently Tue Nov 24, 2020 1:05 pm

All times are UTC

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 5:16 pm 

[Brandveiligheid: "je" in deze post is algemeen bedoeld, en niet naar iemand in specifiek]

Ehm, het komt op mij behoorlijk onredelijk over om erg boos te worden omdat je alleen met credit card kunt betalen. Niet dat ik het me niet kan voorstellen dat je boos wordt, maar ik heb er eens goed over na zitten denken....

Voor Gametap/Cyan is het internationaal betalen redelijk nieuw, en staat dus behoorlijk in de kinderschoenen. (Ik denk dat we blij mogen zijn dat ze al zover gaan als nu.) Verder is in de vs een credit-card een heel gewoon betaalmiddel, bijna zo normaal als de pinpas bij ons.
Omdat wij ook credit-cards kunnen hebben, is het niet meer dan logisch dat de service begint met credit-card only - ook mmorpgs als runescape zijn begonnen met alleen credit-card.

Hier boos om worden komt op hetzelfde neer als bij een winkel in Engeland gaan klagen dat je er niet met Euro's kunt betalen: Het is logisch dat je je kwa betaalwijze moet aanpassen aan het land waarin je het product afneemt.
Je kunt niet van de winkelier eisen dat hij zich aan jou als buitenlander aanpast - ook al zijn er sommige andere winkeliers die dat wel doen.

Het is fijn dat je als fan heel graag mee wilt doen, maar leg jouw probleem niet alleen op de schouders van Gametap/Cyan! In de kern van de zaak dwing je dan een ander om jouw probleem op te lossen. Dek zelf ook actief mee: Als je echt heel graag wilt meedoen, dan kun je daar - als echte myst fan ;) - wel iets op verzinnen!

Het zou inderdaad goede service zijn van cyan/gametap om meer dan alleen een creditcard te bieden, maar we hebben gee nrecht om ze daartoe te dwingen, dus ook geen recht om boos te worden als ze het nu nog niet doen.

P.S.
Enkele mogelijke oplossingen (die al voorbij zijn gekomen):

- Bij veel banken kost een creditcard maar zo'n €15-20 per jaar.
Enkele tarieven:
ABN AMRO: Studenten: €14 p/jaar, Gewone rekening: €20 p/jaar
POSTBANK: Gewone Rekening: €18 p/jaar, nu eerste jaar gratis
RABOBANK: €2.50 per kwartaal bovenop het normale pakket

- Als je te jong bent voor een credit-card, kun je misschien iets regelen met vrienden, of met je ouders.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 6:10 pm 
Obduction Backer

Als je minderjarig bent en niemand met credit card kan vinden, is het einde verhaal wat je ook wilt... dat kan voor een echte fan hard aankomen, onderschat dat niet. Als je zelf een credit card hebt, is dat makkelijk gezegd.

Cyan is er trouwens denk ik niet nuchter over... ze moeten wel... ze kunnen denk ik op dit moment niet anders en zijn in deze zaken ook zeer afhankelijk van Gametap. Maar Cyan kan niet met iedereen mee gaan huilen, want daar schiet ook niemand wat mee op... ik denk dat hun berichten nuchter zijn, maar ze in werkelijkheid wel enigszins verdrietig zijn om mensen die in de kou worden gelaten.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 9:10 pm 

Erik wrote:
Als je minderjarig bent en niemand met credit card kan vinden, is het einde verhaal wat je ook wilt... dat kan voor een echte fan hard aankomen, onderschat dat niet. Als je zelf een credit card hebt, is dat makkelijk gezegd.

Tuurlijk, snap ik ook wel (ik heb me ook wel een beetje ingeleefd hoor).
Ik heb vroeger ook wel in dat soort situaties gezeten.
Het ging er meer om dat je in dat geval moeet oppassen dat je niet de verkeerde de schuld gaat geven.

Misschien valt er als alles eenmaal is gestart nog wel wat te regelen met een groep medefans waar je via paypal/vaste bankoverschrijving aan zou kunnen betalen, en die dan de betaling aan cyan doen...
Als daar veel mensen belang bij hebben, kan dat dan ook weer een indicatie zijn hoeveel belang gametap erbij zou kunnen hebben om dat in eigen hand te regelen.
Vooralsnog is het voor gametaps financiele afdeling denk ik al een hele toer om de beloofde internationale support op poten te krijgen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 10:18 pm 

Je wilt dus voorstellen om een volwassene een paypal account te laten hebben die Alllll dat geld vandie minderjarige ontvangt ?? en dan ""OPSTUURT"" naar Gametap ?? hoe weten wij dat diegene dan alll dat geld niet lekker in zijn zak stopt ??

Dat is dus geen optie, Is het zo vreeeeselijk veel gevraagd om een Automatisch Debit Incasso in te stellen!? misschien een uurtje of 2 overwerken voor die gasten.

het is gewoon vreselijk lullig. OOK dat je niet met hun kunt chatten als je "support" wil op GameTap... Het zegt weer alles over dat ze maar het liefste zich niet bemoeien met ons.

En zodra we er iets van zeggen komen zei met smoesjes, Ja maar we doen al zoooo veeel voor jullie, jullie moeten niet zo zeuren.

Ik heb hier over een ticket gemaakt, en weet je wat ik terug kreeg ?

Quote:
Hi Chad -

This a an issue that GameTap could give you more information on. It probably has more to due with legal issues than anything.

If you were to write to them, they would consider your comments and perhaps tell you their 'legal' guidlelines for minors (persons under the age of 18 ).

If you decide to contact them, go to: http://www.mystonline.com/contact.html and select the e-mail option from the customer support section.

Thank you for writing in and also for your support of Uru Live.

Tor'i
Uru Live Support Team

Wat moet ik daarmee ???????? Ik heb al geprobeerd Gametap te contacten EN HET LUKT NIET.

We worden in de maling genomen!

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 11:04 pm 

FF dimmen Chad!
Ik voel met je mee, en snap volledig dat je er de pest in hebt, maar op deze manier maak je geen vrienden!

Ik zeg niet dat een debet-incasso overbodig is, maar wel dat het heel normaal is dat dat er op dit moment nog niet inzit.

[Bij voorbaat excuus voor een misschien iets te harde toon in deze post]

Chad Shaw wrote:
Je wilt dus voorstellen om een volwassene een paypal account te laten hebben die Alllll dat geld vandie minderjarige ontvangt ?? en dan ""OPSTUURT"" naar Gametap ?? hoe weten wij dat diegene dan alll dat geld niet lekker in zijn zak stopt ??

Als dat met een contract (dus wettelijk bindend) wordt afgesproken is er niks aan de hand. (Dat zou ik sowieso aanraden in dit geval - volledige uitwisseling van gegevens, en een papieren overeenkomst getekend door beide partijen [of ouders, in geval van minderjarigheid])
Plus dat je je maandelijks betaling zou kunnen stopzetten zodra je door hebt dat er iets niet in de haak is.
Op zo'n manier is het minstens zo veilig als elke maand iets van 10 euro op marktplaats.nl kopen op vooruitbetaling.

Quote:
Dat is dus geen optie, Is het zo vreeeeselijk veel gevraagd om een Automatisch Debit Incasso in te stellen!? misschien een uurtje of 2 overwerken voor die gasten.

Daar zit volgens mij helaas heel wat meer werk in hoor! We hebben het hier over een bedrijf dat normaal gesproken allen in de VS werkt, en al een uitzondering maakt door ons ook vanaf hier te laten betalen.

Daarbij is het (helaas) niet realistisch om van een bedrijf dat iets aan het opzetten is te verwachten dat ze alles meteen perfect in orde maken voor een minderheidsgroep. (En dan bedoel ik minderheigsgroep ten opzichte van een grote amerikaanse fanbase, niet t.o.v. de nederlanders met creditcard)

Quote:
het is gewoon vreselijk lullig. OOK dat je niet met hun kunt chatten als je "support" wil op GameTap... Het zegt weer alles over dat ze maar het liefste zich niet bemoeien met ons.

En zodra we er iets van zeggen komen zei met smoesjes, Ja maar we doen al zoooo veeel voor jullie, jullie moeten niet zo zeuren.

Zou je je niet ook kunnen voorstellen dat de supportafdeling misschien niet zo groot is...? Misschien een man of 5 voor gametap, en 1 voor cyan. Die ook nog eens ander werk erbij hebben..... En dan de klachten verwerken die binnenkomen van duizenden fans....

Als je dat bedenkt, dan wordt het opeens een stuk logischer, en dan vind ik het niet reel om wat jij zegt af te doen als smoesjes!

Quote:
Ik heb hier over een ticket gemaakt, en weet je wat ik terug kreeg ?

Quote:
Hi Chad -

This a an issue that GameTap could give you more information on. It probably has more to due with legal issues than anything.

If you were to write to them, they would consider your comments and perhaps tell you their 'legal' guidlelines for minors (persons under the age of 18 ).

If you decide to contact them, go to: http://www.mystonline.com/contact.html and select the e-mail option from the customer support section.

Thank you for writing in and also for your support of Uru Live.

Tor'i
Uru Live Support Team

Wat moet ik daarmee ???????? Ik heb al geprobeerd Gametap te contacten EN HET LUKT NIET.

Tja, da's denk ik helaas een gevolg van de burocratie....
Als het je echt hoog zit, dan heeft een papieren brief denk ik meer effect dan een emailtje (bief naar Amerika is dacht ik iets van 85 ct met tpg) - zakelijke emailboxen worden overspoeld met emails, en soms duurt het daarom echt weken voordat je reactie krijgt.

Quote:

Tja, dat kan natuurlijk - maar het is toch beter - en reëler - om van de geode bedoelingen van mensen uit te gaan - wat betreft de respons op jouw ticket, is het logisch dat Cyan je naar Gametap stuurt, en misshcien is gametap erg VS-georienteerd, logische, want tot voor kort hadden ze alleen mar met de VS te maken. Wedden dat ze maar 1 iemand vrij hebben kunnen maken om de wetgeving in al die verschillende landen uit te zoeken voor BTW, en dan moet je ook nog eens voor al die landen de debet-incasso regelen, anders gaan ze in duitsland zeuren dat het in Nederland wel kan, waarom dan in duitsland niet, etc etc...

Ik ben bang dat ik het - met de beste bedoelingen - net zo zou aan (moeten) pakken, als ik in hun plaats stond.

Verder vind ik het heel jammer voor je dat je er met de lancering niet bij kan zijn.... ik zou in elk geval aanraden om bij je ouders te blijven zeuren, wie weet helpt het, en anders misschien andere familie, opa's oma's, ooms tantes, etc... als het echt niet lukt

vriendelijk blijven zeuren bij gametap - niet boos worden en vooral niet beschuldigen of beledigen , maar wel blijven aanhouden ;)

EDIT:
Wow, volgens mij heb ik niet zo'n lange post geschreven sinds het agebuilders incident in augustus.

Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 11:25 pm 
Obduction Backer

Chad Shaw wrote:
Aangezien niet iedereen hier een credit card heeft, zou het stukke makkelijker zijn als Cyan een Automatisch Debit incasso kon instellen, zodat we gewoon met de betaalpas kunnen spelen wanneer we moeten gaan betalen. Vinden jullie ook niet??

Toch een stukje quoten Chad.
Je begon deze topic op 4 januari met deze vraag. Op zich geen onredelijke vraag.
Maar inmiddels is er wat meer bekend omtrent de betalingsmethode.
Dat wordt voor de internationals dus via een creditkaart.
Dat is nu eenmaal de methode hoe er betaald moet worden en daar kan op dit moment niks aan gedaan worden.
GameTap heeft laten weten dat er voor de toekomst gekeken zal worden of er een andere manier is.
Daar zullen we het voorlopig mee moeten doen. Je kunt daar klagen wat je wilt maar dat helpt niks.
Ook Cyan kan niks voor je doen. Die mag je alleen maar dankbaar zijn dat ze het toch voor elkaar hebben gekregen dat wij er nu bij zijn.

Dat het verkrijgen van een creditkaart voor jongeren onder de 18 jaar soms problemen op kan leveren is ook nog voorstelbaar. Afhankelijkheid is niet fijn.
Voor diegene die om wat voor redenen dan ook niet de beschikking kunnen hebben over een creditkaart zijn mensen bereid om daar een oplossing voor te zoeken.
Dat zou bv dmv een overboeking naar een PayPal account of een maandelijkse overboeking naar iemands bankrekening die er voor zorg draagt dat een account betaald zal worden.
Uitteraard is dit alleen mogelijk als er vooruitbetaald gaat worden. Je kunt van iemand niet verwachten dat hij/zij dat gaat voor schieten. Bovendien loopt hij/zij het risico dat de speler hem/haar niet betaald.

Je ziet het mes snijdt hier aan twee kanten. Zoiets zal dus op basis van vertrouwen moeten gebeuren.

Je kunt je eigen blauw ergeren, GameTap en Cyan de schuld geven, iedereen beschuldigen, raaadgevingen in de wind slaan en boze posten maken....... het helpt allemaal niks Chad.

Probeer nu te accepteren dat er op dit moment geen andere mogelijkheid is om je account te betalen. Jij hebt met deze poll geprobeerd om je gelijk te krijgen. Helaas valt dat verkeerd uit ook al hadden we het allemaal graag anders gezien.

Je kunt het voor jezelf en voor anderen een stuk makkelijker maken als je jouw koppigheid (wat soms een heel goede eigenschap is) in deze even laat varen. :wink:
Nogmaals er wordt door verschillende mensen gekeken welke oplossingen er zijn, zodat er op 15 februari zoveel mogelijk mensen Uru Live kunnen spelen.

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 07, 2007 12:50 am 

Chad Shaw wrote:

Tsja, je zou ook gewoon een beetje vertrouwen kunnen hebben in je medemens. Bovendien - als iemand het geld inderdaad in eigen zak steekt ben je daar binnen een maand achter, dus zoveel kan er niet gebeuren. Je moet ook niet op het aanbod van zomaar iemand ingaan natuurlijk, maar als het gaat om mensen van onbesproken gedrag die al jaren in de community actief zijn is jouw paranoia zeker niet op zijn plaats.
Chad Shaw wrote:

Ik vrees dat je de tijd die dat zou kosten hier schromelijk onderschat.
Chad Shaw wrote:

Dat vind ik eerlijk gezegd niet meer dan logisch, chatten is geen erg effectieve manier van communicatie voor support-doeleinden.
Chad Shaw wrote:

Ik snap eerlijk niet waarom jij achter elke boom een oplichter ziet. Zou het echt niet zo kunnen zijn dat er goede redenen zijn waarom Gametap de dingen doet zoals ze ze doen, ook al pakt dat voor jou op dit moment misschien wat minder gunstig uit?

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 07, 2007 7:59 pm 

god wat zijn we weer lekker politiek achtig aan het "na - praten"

P.S. Please, maak daar niet ook een QUOTE van...

Ze zuller heus wel goede dingen doen, maar ga dan alsjeblieft NIET zo als die typische forum mensjes me napraten, ik maak hier een heel redelijk punt, en omdat ik geen zin heb om allll jullie punten te bekritiseren omdat ik dan over 10.000.000.000.000.000 jaar nog niet klaar ben zal ik het hier maar bij houden, we zien wel wie het laatste lacht.

Doen julie maar je paypal, met geld ontvangen van heel veel jongeren maar ik doe daar niet aan mee. Ik wil mn geld direct naar ze toe sturen, niet via een onbekend tussen persoon

P.S. MAAK HIER OOK GEEN QUOTE VAN EN BEANTWOORD NOU EENS NORMAAL

Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 07, 2007 8:11 pm 
Obduction Backer

Chad Shaw wrote:
god wat zijn we weer lekker politiek achtig aan het "na - praten"

P.S. Please, maak daar niet ook een QUOTE van...

Cad Shaw,
Jij bent deze topic zelf begonnen.
Dan kun je reacties verwachten.
Er wordt hier tot nu toe fatsoenlijk over gepraat. En dat wil ik zo houden.
Je hoeft een ander zijn commentaar niet te acepteren, maar je kunt het op zijn minst respecteren.

Het heeft geen zin meer om deze topic langer open te houden en hierbij wordt hij dan ook gesloten.

Profile  
Reply with quote  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC